İş dünyasının kalbinin attığı İstanbul'da bu hafta binlerce beyaz yakalı 'farklılaşabilme' ya da 'nasıl farklı olunur'a cevap bulmak için kongre merkezi Lütfi Kırdar'ın salonlarını doldurdu. Her ne kadar ben salonlarda patron ya da CEO düzeyinde işadamlarına pek rastlamadıysam da, büyük- küçük yüzlerce şirketin orta kademe yöneticileri, pazarlama ve satış müdürleri kongreyi baştan sona takip etti. Profesyonel yöneticiler, Mor İnek Konferansı ve Mor İnek kitabının yazarı Seth Godin'le sıkıcı olmadan farklı olabilmenin yollarını öğrenmeye çalıştı. Ertesi gün ise 'Sürdürülebilir Farklılaşma' konferansında pazarlama teorisyeni Jack Trout'tan yine aynı konuda, yani farklılaşma konusunda bir konuşma daha dinledi. 'Farklılaş ya da yok ol' başlığını verdiği konuşmasında, Trout da diğer konuşmacılar gibi, başarıyı yakalamış marka ve şirketler arasında seçtiği örneklerle farklı olanların nasıl zirveye ulaştığını anlattı. Tabii bu arada bir noktayı anlatmadan geçemeyeceğim. Mor İnek ve Sürdürülebilir Farklılaşma (Pazarlama Zirvesi) iki ayrı konferanstı ve bir çok yönetici ikisine de katılmayı tercih etmişti. Konferansta bazı konuşmacıların sunumlarında gösterdikleri diaların, örnek şirketlerin bire bir aynı olması karşısında sıkıldıklarını itiraf ettiler. Sanırım benzer konferansları aynı tarihlerde düzenleyenlerin bir biriyle temas edip, seçtikleri konuşmacılar ve konular hakkında konuşmalarında büyük fayda var.