Türk Malı dünyada Turquality damgası ile rekabet edecek
Türk' ve 'kalite' konseptini biraraya getiren Turquality ile yerli markaların yurtdışında güçlenmesi hedefleniyor. Bu kritere uyan şirketlere 4.6 milyon dolar destek verilecek.
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Türk ihracatçılarını mal değil, yaşam tarzı ihraç etmeye çağırdı. Çoğunluğunu hazır giyim sektörü temsilcilerinin oluşturduğu 800 ihracatçı, önceki gece Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda Turquality projesinin tanıtım toplantısına katıldı. "Türk'' ve "kalite'' konseptlerini biraraya getiren ''Turquality'' projesinin tanıtım toplantısında konuşan Tüzmen, Türk firmalarının, marka yaratarak, mevcut markalara yatırım yaparak veya diğer markaları portföylerine katarak, çok daha yüksek katma değer elde etmesi üzerine odaklanması gerektiğini söyledi. 2010'da 100 milyar dolar, 2025'te 500 milyar dolar ihracat hedeflendiğini belirten Tüzmen, "Sarı Çin'i, turkuaz rengi Turquality ile altedelim, yeşile çevirelim" diye konuştu. 1 Ocak 2005'te kotaların kalkması ile daha zorlu bir rekabet ortamı oluşacağını hatırlatan Tüzmen, bu kapsamda Çin, Hindistan, Endonezya, Pakistan gibi ülkelerin Türkiye için uluslararası pazarlara ihracat açısından tehdidin artacağını belirtti.
DIŞARIDA MAĞAZA AÇILACAK Program çerçevesinde yurtdışında Paris, Londra, New York gibi merkezlerde "Turquality'' mağazaları kuracaklarını kaydeden Tüzmen, yüksek ihracat artışını sürdürmeye kararlı olduklarını, ihracatçılarla bu konuda tam bir uyum içinde çalıştıklarını söyledi. Tüzmen, tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründen başlamak üzere Türk firmalarının ürünlerinde Turquality etiketi kullanmalarına izin vereceklerini kaydetti. Yurtdışındaki tüketicilerin bu etiket bulunan ürünleri kalitesinden hiç endişe etmeden alacaklarını belirten Tüzmen, "Bu etiketle Türk imajıyla kaliteyi birleştireceğiz'' diye konuştu.