|
|
Reklam dünyasında Erener fırtınası
Reklam dünyası biraz karışacak gibi. Serdar Erener, Türkiye'nin en büyük ajanslarından Young & Rubicam /Reklamevi ile ilişkilerini kesmiş. Hisselerini Y&R'a satarken verdiği sözü son gününe kadar tutmuş. Yani 5 yıl Y&R'dan ayrılmamış. 5 yıl 31 Aralık'ta doluyor. Anlaşılan o ki, Y&R, Serdar'ı kendi bünyesinde tutmayı başaramamış ya da başarmak istememiş. Ajansın neredeyse bütün başarılı işlerinde onun imzası var: Arçelik (Çelik), Turkcell (Cello), Garanti Bankası ve Garanti Emeklilik, Cola Turka (David), Bonus Card (Peruklular) vs. Şimdi ne olacak? Kendisiyle konuştum. Bağımsız marka yöneticisi ve uygulayıcısı olarak çalışmak istediğini söyledi. Bu arada eski ajansından ayrılanların kuracağı yeni bir ajanstan sözediliyor. Gönlü onlardan yana. Ama onlar da dahil tüm ajanslara eşit uzaklıkta durmak istediğini söylüyor. Amacı komisyon falan almadan doğrudan reklam verene hizmet etmek ve onların iletişim çalışmalarına yön vermek. Pekiyi, Y&R ne yapacak? İşleri zor. Önce hiç zaman kaybetmeden bir 'kriz iletişimi' planı yapmaları yerinde olur. Sonra da Erener'in yerine kimi getireceklerini ve bu değişiklikten müşterilerinin nasıl olup da etkilenmeyeceğini öncelikle müşterilerine anlatmaları gerekir. Bakalım terzi kendi söküğünü dikebilecek mi?..
|