Kasım ayının 12 ve 13'üncü günleri Berlin'de Almanya'nın bin kadar perakendecisini bir araya getiren bir kongre vardı. Tansaş Genel Müdürü Servet Topaloğlu da bu kongreye katılmış. Verilen iki ödül sahibi çok etkilemiş Servet Bey'i. Biri 2003 Alman Ticaret ödülünü alan Fielman AG. Almanya'da satın alınan her gözlükten ikisini bu firma satıyormuş. Almanya gibi bir ülkede bir sektörde % 50 pazar payı kapmak mucize çünkü. İkinci ödül ise Almanya'nın en güçlü kozmetik firması Douglas'ın eski Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Jörn Kreke'ye verilen yaşam boyu başarı ödülü. Firmanın kuruluş öyküsü şöyleymiş: Genç yaşında bir gün Kreke'nin eşi kendisine "Şu kozmetik ürünlerinden çok kazıklanıyoruz, bir şey yapamaz mısın?" demiş. Kreke hemen Frankfurter Allgemeine Zeitung'a bir ilan vermiş: "Dünyanın en büyük kozmetik perakendecisi CEO arıyor!"... Karstadt'ın Kozmetik Departmanı kategori yöneticisi ilana başvurmuş. Kreke, adamla karşılaştığında "Kusura bakma ama ortada hiçbir şey yok... O bir vizyondu" demiş. Fakat adamı ikna etmiş. Kurdukları şirketi imparatorluk haline getirmişler ve bugün de hâlâ birliktelermiş... "Neymiş o vizyon misyon kardeşim. Yıllık kâra bakarım" diyen miyop yönetici ve patronların belki kulaklarına k üpe olur...