|
|
İki etkinlikten iki zirve
Geçen hafta İstanbul bir iletişim etkinlikleri furyası yaşadı. Bazen günde 2-3 etkinlik üst üste çakışıyordu. Bunların en ilginç iki tanesi bence, Management Centre Türkiye'nin düzenlediği ve hem Türkiye'den hem de dünyadan önemli kişilerin yer aldığı "Sürdürülebilir Farklılaşma" idi. Diğeri ise, Marketing Türkiye dergisinin düzenlediği "Marketing Türkiye" (Türkiye'yi Pazarlamak) adlı toplantı. Bu iki etkinliğin de VCD'sini organizasyonu gerçekleştiren kuruluşlardan mutlaka edinmeye çalışın. Eğer talebinizi karşılamazlarsa lütfen bana haber verin. İki tarihi konuşma vardı: Birincisinde Jack Trout'un, ikincisinde Erkan Mumcu'nun. Mumcu'nun konuşmalarına çok tanık oldum. Ama o günkü konuşması gerçekten kuşaktan kuşağa kalacak bir miras niteliğindeydi. Toplumsal kimlik ve marka ilişkisi ancak bu kadar iyi anlatılabilirdi. Jack Trout ise 'Farklılaşmak' için konumlandırma konusunda değişmeme gereğini ve bunun ciddi bir fedakârlık olduğunu anlattı. Anlaması biraz zor ve birbiriyle çelişen iki tespiti mükemmel anlattı... Kaçırmadınız. Mutlaka ya bantları izleyin ya da yazılı dokümanları edinip okuyun.
|