IBM Consulting Direktörü Siemon Smid, “Bombalar patlayınca, olaylara hakimiz’ mesajı veremediniz. İletişim zayıf kaldı” dedi.
TÜRKİYE'NİN turizm konusunda inanılmaz fırsatlara sahip olduğunu belirten IBM Consulting Direktörü Siemon Smid, ancak iletişim kanallarını iyi kullanamadığını söyledi. Bir şeylerin ters gittiğinde iletişim kanallarının zayıf kaldığına işaret eden Smid, "Mesela Avrupa ülkelerinden birinde bombalama olayları olsaydı, yetkililer çıkıp, 'Merak etmeyin herşey kontrolümüz altında, bütün önlemler alındı' gibi açıklamalar yapar. Yani 'biz herşeye hakimiz' mesajı verilir. Ama Türkiye'de bunu göremedik" dedi.
POTANSİYEL BÜYÜK Turizm Yatırımcıları Derneği'nin (TYD) 'AB Üyesi olmak Türkiye'yi nasıl etkileyecek' konulu toplantıda, AB Komisyonu'nun isteği üzerine yapılan, "Üç aday ülke: Türkiye, Malta ve Güney Kıbrıs" araştırmasını açıklayan Smid, rapordan çıkan sonuçlara göre Türkiye'nin turiste deniz, güneş ve kumdan çok daha fazlasını verebilecek kapasitede olduğunu vurguladı. Ancak tanıtımın eksik ve parça parça yapıldığına işaret eden Smid, şöyle devam etti: "Ben bir Avrupalı olarak Türkiye'yi tanımasam, 'Türkiye'ye neden gelmeliyim' sorusuna net olarak bir cevap bulamam. Türkiye'yi net olarak ortaya koyamıyorsunuz.Oysa verimlilik ve üretim faktörü açısından Türkiye çok ileride. Çok büyük bir inşaat sektörü var. Güney Kıbrıs gibi arazi sıkıntısı yok." Toplantının açılış konuşmasını yapan TYD Başkanı Oktay Varlıer, Türkiye'ye gelen turistin yüzde 60'ının AB üyesi ülke vatandaşı olduğunu belirterek, bu oranın artacağını öngördüklerini belirtti. Bugün 13 milyon turist ve 8.5 milyar dolarlık döviz sağlayan sektörün 2010'da 25 milyon turist ve 22 milyar dolar gelire imza atmasını hedeflediklerini kaydeden Varlıer, "Gelen turistlerin en az 15 milyonu AB vatandaşı olacak. Ve yaklaşık 13 milyar dolarlık döviz kazandırmış olacaklar" dedi.