Metro Yönetim Kurulu Üyesi Kalkandelen, “Fiyatlar düşüyor, verimlilik hem bizim hem üreticinin derdi” diyor.
ENFLASYONUN düşüşüyle birlikte perakende sektöründe de "düşük enflasyona destek" rüzgarları esmeye başladı. CarrefourSa'nın önceki gün açıkladığı kampanyanın ardından dün de Metro Cash & Carry, 30 üründe 2001 fiyatlarının altına düştüklerini söyledi. Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kalkandelen, perakende zincirleri ile üreticilerin bugüne kadar sadece fiyat ve ödemeler konusunda diyalog içinde olduklarını belirterek, "Enflasyon düşüp fiyatlar da gerileyince, artık karşılıklı olarak iş süreçlerini gözden geçirmeye, maliyet ve verimlilik konusunda işbirliği yapmaya başladık" dedi. Metro Cash & Carry Gıda Satınalmadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kalkandelen, "Yıl 2003, Fiyatlar 2001'' adlı kampanyalarının tanıtıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, her zaman fiyatların enflasyonun altında kalmasını hedeflediklerini söyledi. Yeni kampanya ile müşterileri için önemli 30 ayrı üründe fiyatı, 2001 yılı fiyatına hatta bazılarında daha da altına çektiklerini bildiren Kalkandelen, üreticilerden destek aldıklarını ve kendilerinin de kar marjından fedekarlık ettiğini söyledi. Kalkandelen şöyle konuştu: "Kampanyadaki amacımız, ekonomideki iyi gelişmeleri somut birtakım adımlarla desteklemek, enflasyona bir darbe daha indirmek. Bu kampanya ile enflasyondaki düşüşü tüketicinin cebinde hissedebilir kılmak istedik.'' 5-18 Aralık tarihlerinde geçerli olacak kampanyada, raf fiyatlarına göre yüzde 10 ila yüzde 60 arasında indirim olduğunu kaydeden Kalkandelen, 30 üründe normal satışlarının iki misline çıkmasını beklediklerini ifade etti.
2004 FARKLI BİR YIL OLUR Enflasyonun düşmesinin perakende sektörüne etkisini değerlendiren Kalkandelen şöyle devam etti: "2003'ün ikinci yarısında geri giden fiyatları ayarlamakla uğraştık. Ama 2004'te fiyatların artamayacağını düşünüyorum. Bu ne getirecek? Avrupalı meslektaşlarımız bir üründe yılda 1 kere, biz 10-20 kere fiyat değişimi yapıyorduk. Zaman kaybı olmayacak. Artık, farklılık fiyatta olmayacak, fiyat ikinci sıraya düşecek. Firmaların müşteri çekmek için farklı aktivitelere girmesi gerekecek. Hizmet kalitesini yükseltici çalışmalar önem kazanacak. Sektör, kârlılığını korumak için daha verimli çalışmak zorunda kalacak. 2004 perakende sektörü için kolay bir yıl olmayacak.''