|
 |
|


Yeni gündem: Yeni üniversite
Siirt'ten Yozgat'a, Düzce'den Çankırı'ya kadar pek çok yere gittik... Gezdik... Çok kişiyle konuştuk... İzlenimlerimizi yazdık... Ve sonra da...
Milli Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik'in kapısını çaldık
- Sayın Bakan... Her yer üniversite istiyor... Kayseri, Konya gibi üniversitesi olan iller bile istiyor... "İkinci üniversitemiz olsun" diyorlar.
Bakan Çelik "biliyorum" dedi.
- Yazılarınızı okudum... Ama bir de sizden dinlemek istiyorum.
****
Çankırı "milli gelir pastasından" düşük pay alan illerden. Bugün Çankırı'da "Ankara Üniversitesi'ne bağlı" bir fakülte ile iki meslek yüksek okulu bulunmasaydı... Buralarda "dört bin öğrenci" okumasaydı...
Acaba Çankırı'nın hali nice olurdu?
Çankırılı şimdi yatıyor, kalkıyor "bir fakülte daha gelse" diyor. Başbakan "olur" demiş.
Keşke bir an önce olsa.
Ve Çankırı'nın beklentisi "Hükümet-YÖK çekişmesine" kurban gidip, unutulmasa.
****
Konya'da Selçuk Üniversitesi olmasaydı.
Bu üniversitede "bir kent nüfusu kadar" öğrenci okumasaydı.
Üniversite, Konya'nın dört bucağında "yüksek okullar" açmasaydı... (Akşehir'den Beyşehir'e, Cihanbeyli'den Çumra'ya, Ermenek'ten Ereğli'ye, Hadim'den Ilgın'a, Karapınar'dan Kulu'ya kadar.)
Konya ve çevresi bugün "bu gelişmişlikte" olabilir miydi?
****
Yozgat Belediye Başkanı bize dedi ki
- Allah Erdoğan Akdağ'dan razı olsun... Eğer üniversite alanında, yerde bir paslı çivi görürseniz, biliniz ki Erdoğan Akdağ'a aittir.
Erdoğan bey Yozgat'ın "hayırseveri... Babası." Kayseri-Erciyes Üniversitesi'ne bağlı "fakülte binaları... Yüksek okul binaları... Öğrenci yurtları" yapmış. Ankara, yasa çıkarsa "üniversite de yapacak."
Milli gelirden yine "düşük pay" alan Yozgat'ın şu anda "aş ve işten de önce gelen" isteği
- Yozgat Üniversitesi.
****
- Sayın Bakan... Üniversite, ışık demek... Anadolu, bu ışıkla aydınlanmak istiyor... Ayrıca... Üniversite, ekonomik canlılık demek... Anadolu, üniversitenin sağlayacağı ekonomik canlılığı bekliyor.
****
Milli Eğitim Bakanı
- Gittiğimiz her yerde bize de bunlar söyleniyor... Niğde, göç veren illerimizdendi... Üniversite kuruldu ve göç azaldı.
Bakan bey devam etti
- Niğde Üniversitesi'nde 20 bin öğrencimiz okuyor... Bunun, Niğde'ye getirdiği canlılığı düşünebiliyor musunuz?.. Lokantacısı da, minibüsçüsü de, ev sahipleri de memnun.
****
- Yeni üniversiteler kuracak mısınız?
- Evet.
- Nerelerde?
- Önce ölçülerimizi söylemeliyim... Popülist yaklaşım, oy hesapları, politik beklentiler kesinlikle söz konusu olmayacak... Ortaya objektif bir ölçü konacak.
- Nedir bu ölçü?
- Altyapı hazır mı?
- Bir örnek verebilir misiniz?
- Yozgat'ı, Çorum'u örnek verebilirim... Zira hayli mesafe kaydettiler... Yurt var, kampüs var, üniversitenin çekirdeğini oluşturacak altyapı var.
****
40 ilimizde üniversite var. 41 ilimizde yok. Ve olmayan 41 ilimizin hepsi de "üniversite istiyor."
Milli Eğitim Bakanı
- Tunceli'nin nüfusu, ilçeleri de dahil olmak üzere, yüz binin altına düştü... Biliyor musunuz, Tunceli de üniversite istiyor.
Bakan'ın bu konudaki son sözü şu
- Asgari şartları sağlayabilen yerlere üniversite kurmayı düşünüyoruz.
Biz de hükümetten bu düşünceyi "eyleme geçirmesini" bekliyoruz.
Konu üniversite olunca, kentler "asgari şartları yerine getirmek için öyle yarışacaklar, öyle kaynak yaratacaklar ki..."
Gören "şaşırıp, kalacak."
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|