kapat
28.07.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMI


TURKIYE
DUNYA
POLITIKA
SPOR
MEDYA
SERI ILANLAR
METEO
TRAFIK
SANS&OYUN
ACIL TEL

'Dunyanin hicbir yerinde taksitle gomlek alan yok'

Turkiye disinda hicbir ulkede taksit kart olmadigini, Brezilya'da yeni yeni basladigini soyleyen Fazil Bener'e gore Turkiye bu konuda tum dunyaya ders verebilir

Turkiye'nin en yaygin magaza karti Advantage'i bunyesine kattiktan sonra, karta yeni fonksiyonlar ekleyen ve 2 milyonluk bir musteriyi yonetmeye baslayan HSBC'nin Kart Yonetimi Grup Baskani Fazil Bener, "Dunyanin hicbir yerinde taksitle gomlek alan yok" dedi. Turk tuketicisinin luks urunlere merakinin taksit aliskanligini besledigini anlatan Bener, "Dunyada taksitli kart yok. Bir tek Brezilya'da var diye biliyorum. Bati'ya bakildiginda gelir seviyesi daha yuksek oldugu icin musteri taksitlendirme ihtiyaci duymuyor. Ya da bireysel kredi kullaniyor buyuk mallar icin. Bir gomlegi taksitle almiyor. Bizde enflasyon kisi basina geliri kucultuyor, o kucukluk de taksit ihtiyaci doguruyor. Bizim insanimiz luks tuketimi seviyor, guzel seyler almak, iyi para harcamak istiyor. Vadeler 6'ya, 7'ye cikinca da normal kosullarda alamayacagi bir urunu alma sansini yakaliyor" dedi. Bener, artan kart rekabetinde bankalarin ve magazalarin tutumlarina iliskin sorularimizi yanitladi.

* Advantage markasiyla yeni bankacilik urunleri cikacak mi?

Evet ileride olabilir. Bu marka ile lansmanini yapmadigimiz urunler var. Ama biz simdilik Advantage markasini eskisi gibi konumladik.

* Peki HSBC'nin merkezi icin Turkiye'deki Advantage operasyonu ne anlam ifade ediyor?

Gectigimiz gunlerde global HSBC, ABD'de bir tuketici finansmani sirketini satin aldi. Household, 100 milyar dolarin uzerinde aktif buyukluge sahip. Hem bireysel kredi, hem konut kredisi veriyor, hem de buyuk bir kredi karti isi var. Bu sirketin Avrupa'da da faaliyetleri var. Biz onlarin bilgi birikiminden Turkiye'de de faydalanabiliriz. HSBC Benkar'i satin aldigi gibi Household'u da satin aldi. Orada bir entegrasyon calismasi suruyor. Advantage da cok kucuk bir Household diyebiliriz. Bizim Advantage'i satin alma sureci ve entegresyonda yasadigimiz deneyimler HSBC'nin merkezine Household'u alirken ornek teskil etmis olabilir.

* Bu kadar cok kart, bu kadar cok hizmet, tuketici ne kadarini algiliyor?

Son yapilan bir arastirmaya gore de artik musterinin kart tercihinde birinci sirayi taksit ozelligi aldi. Ama biz urunler sunarken karsiligini gorebilmeliyiz. Kârli bir is olmali. Aksi takdirde uzun vadeli yasatamayiz. Turkiye'de bazi kartlarin kazandirdigindan hala emin degilim.

* Peki kart alanlarin ne kadari aktif?

Bizim 2 milyon musterimiz var, yarisindan cogu kartini ayda en az bir defa kullaniyor.

* Toplam kartin ne kadari aktif olursa operasyon kârli oluyor?

Dunya rakamlarina gore 500 binin altinda aktif kart yoksa operasyonu uzun sureli yasatmak zor deniyor.

* Magazalarin vitrininde birden fazla kartin logosu var. Tek bir magazada rakip kartlar birbiriyle kapisiyor mu?

Genellikle ayni markada farkli uygulama olmamasini istiyoruz. Hangi kart magazaya daha cok sattiriyorsa o kart ayri degerlendirilebilir. Ama rekabet magaza vitrinine yansimamali.

* Kartlar bu denli cok sey sununca, musterinin davranisi da degisiyor mu?

Biz elimizdeki verilerden musterinin nerelerden ne aldigini gorebiliyoruz. Cok carpici bir sey var. Gidip Ralp Lauren'den son derece pahali bir urun alan musteri, market alisverisinde gidip sirf daha ucuz diye market markali urunleri tercih edebiliyor.

Esen EVRAN


Haberleri gazete sayfasi goruntusunde okumak icin
SABAH e-Medya"ya tiklayin

<< Geri don Yaziciya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap


Sari Sayfalar


Sizinkiler
TEMA

Copyright © 2002, Bilgin Elektronik Yayincilik ve Iletisim A.S. - Tum haklari saklidir