|
|
Skandal By-Bass
Belediyeye bağlı 400 işçi, onlarca iş makinesi ve kamyon gece gündüz çalışıyor. Henüz ruhsatı olmayan stat G.Saray sayesinde hayata dönüyor
Türkiye'nin en büyük spor yatırımı olan Atatürk Olimpiyat Stadı, yaklaşık 145 milyon dolarlık masrafa rağmen hala gerçek anlamda bitirilmiş değil. İlk denemesi geçen yıl 31 Temmuz'da Galatasaray-Olympiakos maçında yapılan, resmi açılışı Milletler Kupası Atletizm Yarışları ile gerçekleştirilen Olimpiyat Stadı'nın 20 gün sonraki Galatasaray-Diyarbakır maçında 80 bin taraftarı ağırlayıp ağırlayamayacağı hala sırrını koruyor.
Olimpiyat Stadı şu anda üç şeritli bir yolla TEM otobanına paralel giden üç şeritli yan yola bağlanıyor. Yeni projeye göre stat iki noktadan daha çıkış yapacak. 8 Ağustos'a kadar yetiştirilmesi planlanan üç şeritli ilk yol çalışmasına bu hafta başlanacak. İSKİ yolu denen bu yeni yol da mevcut bağlantı yolu gibi TEM'e paralel olan yan yolla buluşacak.
Hafif raylı sistemi yok
Projedeki diğer bağlantı yolu ise daha sonra inşaa edilecek. Başakşehir'e doğru üç şeritli olarak yapılacak bu yol Halkalı-İkitelli yoluna bağlanacak. Bu yolun bitmesinin en az 3 ay süreceği belirtiliyor.
Stat Müdürü Mimar Faruk Keskinel, stadın çevresindeki otopark inşaatının büyük bir hızla sürdürüldüğünü belirterek, "En az 10 bin araçlık dev bir otopark çok kısa bir sürede bitecek. Ardından yeni bağlantı yolunun inşaatına başlanacak. Bu çalışmaları ilk lig maçına kadar bitireceğiz" dedi. Keskinel, sıkıntı doğmaması için maç günleri trafik düzenlemesi yapılacağını, yan yolun maç öncesi sadece geliş, maç çıkışları da sadece gidişe ayrılacağını açıkladı. Keskinel, "Bugün kulağımıza gelen bir duyuma göre de yan yollar karayollarından belediyeye devrediliyormuş. Bu durumda belediye yan yolu da genişletip yeni bir rahatlama sağlayabilir. Ayrıca İETT ile görüşüldü. Sirkeci-Halkalı tren istasyonunun Halkalı noktasından taraftarlar 9 kilometre uzaklıktaki stata taşınacaklar. Bunun için İETT araçlarına ayrıca bir otopark inşaa edilecek. Bunun ihalesi de 3 gün içinde sonuçlanacak. Otoparklar ise güvenliğin sağlanması için işletmecilere verilecek" açıklamasında bulundu.
1995'ten beri tartışılıyor
İki vardiya halinde yaklaşık 400 işçinin çalıştığı otopark ve bağlantı yolu inşaatı 24 saat aralıksız sürüyor. Çalışmalar lig başına kadar yetiştirilse bile iki bağlantı yolunun da yan yola açılması nedeniyle sıkıntı yaşanmasına kesin gözüyle bakılıyor. Tek çözüm olarak görülen hafif raylı sistem içinse şu ana kadar hiçbir adım atılmadı.
Mart ayına kadar yolu, suyu olmayan statta artık hem elektrik, hem de su var. Doğalgaz da Aygaz'ın koyduğu dev tanktan karşılanıyor. Ama ilginçtir, temelinin atıldığı ilk günden beri tartışmalara konu olan Olimpiyat Stadı'nın bulunduğu bölgenin imar planları hala bitirilmedi ve 80 bin kişilik dev stat hala ruhsatsız.
1995'te planları basına tanıtıldığında yeri konusunda tartışmalara neden olan, inşaat aşamasında bulunan mağaralar için "Avrupa'nın en eski yerleşimlerinden biri olan Yarımburgaz Mağaraları'na çok yakın olan bu yeni bulgular dünya tarihini değiştirebilir" iddiaları ortaya atılan ancak mağaraları betonla doldurulan stat bu haliyle kurtuluşunu G.Saray'a bağlamış durumda.
Bülent TUNCAY
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|