|
|
Shell Türkiye dünyaya örnek oldu
Birinci yılında 1 milyon 450 bin üyeye ulaşan Shell Club Smart Card, pazar sıralamasında ikinciliğe yükseldi. Bunu gören Avrupa'daki Shell'ciler, işin sırrını öğrenmek için Türkiye'nin kapısını aşındırıyor
DünyanIn 17 ülkesinde uygulanan Shell Club Smart Card Programı en büyük başarıyı Türkiye'de yakaladı. Bu performansı gören Avrupa ve Afrika ülkeleri yeni pazarlama stratejileri öğrenmek için Türkiye'nin kapısını çalmaya başladı. Shell Türkiye Perakende Satışlar Müdürü Ahmet Erdem, projenin çok ses getirdiğini belirterek, "Yabancı yöneticiler ülkemize gelerek, bizimle toplantılar yapıyor. İşin sırrını öğrenmek istiyor" dedi.
İLK YILI
Smart Card'ın birinci yaşını haziran ayında kutlayan Shell, tüm dünyadaki birimlere örnek oldu. Şirket 1 milyon 450 bin kişinin üye olduğu Shell Club Smart Card (SCSC) ile pazar sıralamasında üçüncülükten ikinciliğe yükseldi. Şirket bu sayede satışlarını da yüzde 15 oranında artırdı.
YABANCILAR GELİYOR
Bu başarı üzerine, Türkiye'de Shell Club Smart Card Programının başında bulunan Sedat Gürer, SCSC'ın tüm Akdeniz ülkelerinde geliştirilmesine yönelik kurulan ekibe katıldı.
Bununla da yetinmeyen yurtdışındaki Shell'ler kendi üst düzey yöneticilerini Türkiye'ye göndererek, programla ilgili bilgi edinmelerini istedi. Almanya, Fransa ve İtalya'dan gelenler, kartın pazar stratejilerini inceleme fırsatı buldu.
Ahmet Erdem, SCSC'nin basit bir ödül programı olmadığını söyleyerek, "Hedefimiz, üyelerine sadece hediye kazandırmak değil, kart sahiplerine bu kartla birlikte yaşamlarının her alanında çeşitli avantajlar sunmak. Bu yelpaze önümüzdeki günlerde daha da genişleyecek. Tüketicilere süprizlerimiz olacak" diye konuştu.
Shell'in düşündüğü yeniliklerden biri ise CRM uygulamaları. Şirketin Club Smart Card ile oluşturduğu müşteri veri tabanı önümüzdeki günlerde CRM uygulamalarına yön verecek. Her müşteri segmentine, her otomobil sahibine farklı alternatifler sunulacak.
Mete TANSU
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|