kapat
10.06.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL


Reklamda 'fesli Türk'

İtalya'nın önde gelen turizm şirketlerinden Ventaglio, Antalya Kemer'de açtığı ilk tatil köyünün basın ilanlarında 'fes'li bir Türk erkeğini Türk misafirperverliğinin simgesi olarak kullandı.

Küba'dan Maldiv'lere, Avrupa ve Afrika'nın pek çok ülkesinde tatil köyleri bulunan İtalyan turizm şirketi Ventaglio, Türkiye ile ilgili esprili bir reklam yapmak isterken, yine bilinen klişelerin dışına çıkamadı.

TÜRK MİSAFİRPERVERLİĞİ
"Kafasında fes taşıyan Türk" imajına sadık kalan bu reklamda "Her zaman burada kalmak isterim" diyen İtalyan bayana başında fesiyle bir Türk "Tipik Türk misafirperverliğinin etkisi" şeklinde yanıt veriyor. Reklamda Türk misafirperverliği çekici unsur olarak kullanılırken bunun niye fesle özdeşleştirildiği ise belli değil. Kemer'deki Ventaclub'ın reklamı şöyle diyor

"Türk misafirperverliği meşhur. Bu yaz açılacak olan yeşillikler içinde ve berrak bir denizin önündeki yeni VentaClub da çok meşhur olacak. Üstelik rüya gibi yerlere yapılacak gezi imkanları sanki misafirler için düşünülmüş gibi. Türkiye'de adet böyle..."

'TÜRKİYE'Yİ ANIMSATIYOR!'
Türkiye'nin neredeyse 80 yıl önce bıraktığı fesin, hala Türk imajını temsil etmesi Türk çevrelerince şaşkınlıkla karşılandı. Kemer'den 7 kilometre uzaklıkta bu yıl sezona açılan Ventaclub Akman'ın çalışanlarına da fes giydirilip giydirilmeyeceği merak konusu.

Ventaglio yetkilileri, reklamlarında fes kullanmalarının gerekçesini "Türkiye'yi anımsatacak folklorik bir öğe ile Türk misafirperverliğini vurgulamak" olarak açıklıyor. Bir başka Ventaglio yetkilisi de "Fes belki size geçmişi hatırlatıyor ama bizim için bizden farklı olan egzotik bir ülkenin simgesi. Olumsuz değil, sempatik bir unsur" diye konuştu.

'Türkiye'de fes yok' deyince şaşırdılar
İtalyanları dünyanın dört bir yanına 'tatile götüren' Ventaglio, Kemer'deki tatil köyü için de iddialı. Tatil köylerinin bulunduğu her ülke için reklam kampanyalarında, o ülkenin folklorik bir öğesini ön plana çıkaran karikatürler kullanan şirket yetkilileri, Türkiye'deki tatil köyünün açılışı için aynı uygulamayı yaptıklarını söylüyorlar. Ancak 'Türkiye denince aklımıza fes geldi' diyen yetkililer, artık fesin kullanılmadığını öğrenince de çok şaşırdılar.

Yasemin TAŞKIN


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
TEMA
Sarı Sayfalar


Sizinkiler
ArboMedia

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır