kapat
22.03.2002
 GÜNAYDIN
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 İSTANBUL
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 SABAH
 FOTOMAÇ
 GÜNAYDIN
 ŞAMDAN
 CİNSELLİK
 EMİNE BEDER
 SABAH PAZAR
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Reklam harcamaları yüzde 40 artacak

2001 yılında reklam harcamalarının 1 milyar dolardan, 550 milyon dolara düştüğünü söyleyen, IAA Türkiye Başkanı Yalçındağ, "Geçen yıla göre yüzde 33-40 büyüme bekliyoruz" dedi

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Türkiye reklam pazarının 2002'de yüzde 40 oranında büyümesini beklediklerini belirterek, "Yıl olumlu başladı. İlk üç ayda geçen yılın aynı dönemindeki oran olan 140 milyon doları tutturacağız. Bu çok önemli, çünkü geçtiğimiz yılın ilk iki buçuk ayında kriz yoktu. Kriz Mart'tan sonra kendini gösterdi. O nedenle bu yılın rakamlarını pozitif görüyorum" dedi.

IAA Türkiye'nin Olağan Genel Kurul Toplantısı önceki gün İstanbul Plaza Otel'de gerçekleşti. Toplantıya IAA'nın Mayıs ayında Dünya Başkanlığı görevini devralacak Jean Claude Boulos, IAA Avrupa Başkanı Pınar Kılıç ve ikinci kez IAA Türkiye Başkanlığına seçilen Mehmet Ali Yalçındağ katıldı.

HEDEF 2005'TE 2 MİLYAR DOLAR
"Türkiye reklam pazarını 2005'te 2 milyar dolarlık bir hacme getirmek için yapılandırmalıyız" diye konuşan Yalçındağ, kriz olmayan yıllarda ilk üç ayda elde edilen reklam gelirinin yıl toplamının yüzde 17-18'ini oluşturduğunu ifade etti. Mehmet Ali Yalçındağ, "İlk üç ayki rakamları genele yaydığımızda yaklaşık 750 milyon dolarlık bir hacim bekliyoruz. Bu da geçtiğimiz yıla göre yüzde 33 ile 40 arasında bir büyüme anlamına geliyor" dedi.

2001 yılını hiçkimsenin hatırlamak istemediğini belirten Yalçındağ şunları söyledi: "Ama 2001 yılı bize çok şey de öğretti. Geçtiğimiz yıl medyada değerlendirilen reklam yatırımları 1 milyar dolardan 550 milyon dolara indi. Bu büyük düşüşün hızla eski seviyesine geleceğine inanıyoruz. 2001'de çok ciddi bir dayanışma örneği gösterdik. Reklam ajansları, medya ve reklam veren şirketlerin temsilci grupları kriz döneminde sürekli bir araya geldi ve herkes eski kararları bir köşeye koydu."

TÜRKİYE ÖRNEK ALINMALI
Türkiye'de firmaların reklamı hâlâ harcama olarak gördüğünü söyleyen Yalçındağ şöyle konuştu: "Reklamın bir gider kalemi değil yatırım olduğunun anlaşılması gerekiyor. Kriz döneminde firmalar önce personeli ve reklamı kesti. Dünyada krizlerde reklam verme oranı yüzde 8 düşerken bizde bu yüzden düşüş çok hızlı oldu.

Mayıs ayında Beyrut'ta yapılacak Uluslararası Reklamcılık Derneği'nin 38'inci Dünya Kongresinde IAA'nın Dünya Başkanlığı görevini devralacak Jean Claude Boulos ise genel kurul toplantısında yaptığı konuşmada, IAA'nın Türkiye bölümünün inanılmaz işler yaptığını belirterek, "Her IAA ülkesinin Türkiye'ye bakıp örnek alması gerekir"dedi. Reklamcılığın kaybolması halinde herkesin kaybedeceğini de kaydeden Boulos, "Bu yıl sonunda tüm kötü durumlar ve imajlar düzelecek. Her şey yeniden iyiye gidecek" diye konuştu.

IAA Avrupa Başkanı Pınar Kılıç ise yaptığı konuşmada, Türkiye'nin Avrupa'nın en düşük reklam yatırımları yapan ülkelerinden birisi olduğunu söyledi. Kılıç, Türkiye'de kişi başına düşen reklamın yaklaşık 10 dolar civarında olduğunu ifade ederek, reklam harcamalarının GSMH'ya oranın ise yüzde yarımın altında olduğunu kaydetti.

YALÇINDAĞ İKİNCİ KEZ BAŞKAN
IAA'in yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluşuyor: Pınar Kılıç, Faruk Atasoy, Zühtü Sezer, Ahmet Durul, Dilek Erkey, Cahit Düzel, Metin Aroyo, Eren Tuzcuoğlu. Yönetim Kurulu yedek üyeleri: İzmir Tolga, Ayşe Sözeri Cemal, Ayşe Sarıoğlu Erman ve Victoria Habif getirilirken, Denetleme Kurulu: Ömer Kayalıoğlu, Babür Çelebioğlu, Meral Saçkan.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır