kapat
19.02.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
Limasollu
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Her şey bir çayla başlıyor

CNN, "Vitrinine baktığı mağaza sahibinin çay teklifini kabul eden halı almış sayılır" yorumunu yaptı
Amerika'nın ünlü haber kanalı CNN, internet sitesindeki gezi bölümünde Kapalıçarşı'yı tanıttı. Türk halı ve kilimlerine övgüler düzen CNN, İstanbul'a gelen turistlerin bir numaralı uğrak yeri olan Kapalıçarşı esnafının çalışma yöntemini de şu sözlerle anlattı: Her şey bir çayla başlıyor. İçeri girip çay içmeyi kabul eden turist birkaç halı almadan dışarı çıkamıyor...

Halı ve kilimlerdeki her ilmeğin ayrı bir hikâyesi olduğunu, Kapalıçarşı'da tarihi halılar arasında yapılan bir gezintinin insanı Bulgaristan'dan Çin'e, 15'inci yüzyıldan günümüze uzanan bir yolculuğa çıkardığını belirten CNN, Kapalıçarşı'dan alışveriş yapan turistlerin "macera"larına da yer verdi.

HİKAYE FİYATA GÖRE UZUYOR
Jacqueline Billiard adlı Fransız turist Kapalıçarşı'da alışveriş yapmayı "Kaybedeceğinizi bildiğiniz bir oyuna giriyorsunuz. Vitrinine baktığınız mağaza sahibinin bir bardak çay içme teklifini kabul ederseniz kendinizi bir şeyler satın almaya mecbur hissediyorsunuz" sözleriyle tanımlıyor. Halı almayı bir ayine benzeten New York'taki Big Apple sirkinin yöneticisi Gary Dunning de benzer bir çay teklifinden sonra mağazadan kucağında 3 kilimle çıktığını hatırlıyor.

Önce müşterilere turistler için özel üretilen elma çayı ikram ediliyor. İlk yudumla birlikte halıların hikayeleri dökülmeye başlıyor. Önce halıyla kilim arasındaki fark gösteriliyor. Halının hangi dönemde hangi yörede dokunduğu, ardından desenlerin ve ilmiklerin hikâyeleri geliyor. Anadolu'da oğullarına kız bakan kadınların öncelikle gelin adayının dokuduğu kilimlere baktığı, güzel kilim dokuyan kızların iyi bir eş olacağına inanıldığı vurgulanıyor.

Bu sırada çaylar sürekli gidip geliyor. Halının fiyatı yükseldikçe hikâyesi de uzuyor. Ve sonuçta Kapalıçarşı esnafının çayını içen müşteri, en az bir halı ya da kilim almadan mağazayı terk etmiyor.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır