kapat
19.02.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
Limasollu
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Otomotiv AB dersine iyi çalıştı

Gümrük Birliği sonrasında, otomotivcilerin rekabetçi ortama iyi hazırlandığını söyleyen OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer, "Bu da bizi diğer sektörlerin önüne geçirdi" dedi
Bu yıl 5 milyar dolarlık ihracat hedefleyen otomotiv sektörü Gümrük Birliği (GB) dersine iyi çalışmasının meyvelerini topluyor. İstanbul Sanayi Odası'nın "AB Tam Üyelik Sürecinde Meslek Komiteleri Sektör Stratejileri Geliştirilmesi Projesi" kapsamında Otomotiv Sanayii Sektörü Raporu açıklandı. İhracat çıtasının 2005'te 7 milyar dolara çıkacağını açıklayan raporda vergilerin piyasadaki potansiyel talebi canlandıracak düzeylere indirilmesi, tüm kamuda yerli malı üretim ürünlerinin kullanılmasının özendirilmesi istendi.

Toplantıda konuşan Otomotiv Sanayi Derneği Genel Sekreteri Prof. Ercan Tezer, GB'nin gereklerini yerine getirdiklerini belirterek, "Önceleri bizim benimsemediğimiz kararlar vardı. Ancak hazırlık döneminde ayrıntıları iyi gözden geçirdik. Bu yüzden avantajlı konuma geçtik" dedi. Prof. Tezer, sözlerine şöyle devam etti:

"1996'da GB'ye girildi. Bu tarihe kadar koordinasyonu sağlayan kurumlar vardı. Ancak GB'den sonra 2000 yılına kadar koordinasyon ihmal edildi. Refah olacak diye oturduk, bekledik. Ancak otomotiv sektörü diğerlerinin aksine dersine iyi çalıştı."

Toyota ve Honda gibi Japon şirketlerin yerli ortaklarla kurduğu fabrikaların son dönemde yabancıların eline geçmesini ise Tezer şöyle değerlendirdi:

"Yatırımların başladığı dönem 1990-1993 yıllarına rastlıyor. O dönemde GB'nin getirdiği rekabetçi politikalar ciddiye alınmadı. Sadece iç pazarı düşündüler. Yerli üreticiler sermaye koysaydı, işbirlikleri sürerdi. Önemli olan katma değer yaratmaktır, sermayenin milliyeti yoktur."

Raporda 2005 hedefleri şöyle sıralandı:
* 7 milyar dolarlık ihracat

* 857 bin adetlik taşıt aracı üretimi

* İç pazarda 450 bin adet araç satışı

* 2001 yılında yüzde 55'lere varan ithalatın payının yüzde 37'ye inmesi.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır