kapat
04.07.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.sahibinden.com
Dünyadan
Spor

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Kriz, evin reisine kendini unutturdu


Ekonomik krizi ailenin tüm fertlerinden daha çok dert eden erkekler, giyim harcamalarından vazgeçti. Evin reisi, "önce kadınlar ve çocuklar" diye düşününce erkek giyim firmalarının satışları düştü
Ekonomik kriz, en çok giyim harcamalarını düşürürken, normal dönemde de kadınlara göre üçte bir oranında alışveriş yapan erkekler, "önce kadınlar ve çocuklar" dedi. Erkek evin ihtiyaçlarını ön sıraya alıp, kendi taleplerinden vazgeçince, sadece erkek giyimi üreten firmalar da ciddi bir talep düşüşü yaşamaya başladı. Yerlilerle birlikte Avrupalı erkek giyim markaları da krizden nasibini aldı. Ünlü İtalyan markası Pal Zileri, iki yıllık Türkiye serüvenini bu hafta sonu noktalamaya karar verirken, Hugo Boss da bu yıl her zamankinden daha erken indirime gitti.

"Erkeği giydirmek kahırlı bir iştir" diyen Kiğılı'nın patronu Abdullah Kiğılı, "Erkek kendini en son düşünen kişi. Sadece erkeği giydiren mağazaların işi zor" değerlendirmesini yaptı.Türkiye'de takım elbise üretimi yapan 10 marka olduğunu, bunların yılda 1 milyon adet üretim yaptığını söyleyen Kiğılı, "Geri kalan markasızlarla birlikte üretim 3 milyonu biraz geçer" dedi.

MART-NİSAN DİP NOKTASI
Damat & Tween'in patronu Süleyman Orakçıoğlu da erkeklerin daha tutucu ve fedakar olduğunu belirterek, "Herkesin vazgeçilmezleri var. Erkek önce çocuğu, sonra eşinin ihtiyaçlarını karşılama derdinde. Talebin dibe vurma noktası mart ve nisan ayıydı. Ondan sonra şok atlatıldı. Mayıs ve haziranda şoku yavaş yavaş atlatıp panik havasından kurtulmaya başladı. Bizim en büyük avantajımız yurtdışı pazarlarda dünya rekabet koşullarını yaşamış olmamız. Bu nedenle biraz daha esneğiz" diye konuştu.

Alışverişe fren:

Ek kart iptali
Bireysel bankacılık hizmetlerinin ağırlık kazanmasıyla yoğunlaşan taksit kart uygulaması, son dönemde tüm cüzdanları, alışverişi üçe, dörde bölerek cazip hale getiren kartlarla doldurdu. Çoğunluğu kadınlara ait olan bu kartlar, tüm alışverişlerin bıçak gibi kesildiği, devalüasyonun hemen sonrasındaki mart ve nisan ayında göreceli olarak daha az kullanıldı. Ve aynı dönemde kart şirketleri ilginç bir gelişme saptadılar. Devalüasyonun hemen ertesinde yoğun kart iptalleri yaşanırken, bunun en az dörtte birini ek kartlar oluşturdu. İptalin nedenini araştıran bazı şirketler, ek kartların, erkeklerin eşlerine aldıkları kartlar olduğunu saptayarak, "Evin reisi harcamaları kontrol altına almak istiyor. Belki eşi ve çocuğu için harcıyor ama ekstre kendi eline gelsin istiyor" yorumunu yaptılar.

'Kış için takımı şimdi alın'
Erkekler kadınlardan daha tutumlu. Ama Türkiye'de 35 milyon erkek var, gençler çoğunlukta ve bu nedenle genç koleksiyonlarına ilgi artıyor. Öte yandan okulu yeni bitiren, yeni bir işe giren gençler mecburen takım elbise alıyor. Biz indirimlerimiz ve reklamlarla halimizden memnun olmaya çalışıyoruz. Ama kışın fiyatlar çok artacak. Pek çok malzeme dövize endeksli ve bunlar maliyetlere yansıtılmamıştı. Şimdi yansıtılacak ve kış koleksiyonundaki fiyatlar iki misline çıkacak. İşte o zaman satışlarda ciddi düşüşler olabilir. Benim önerim, ihtiyacı olanlar yaz indiriminde mevsimlik takım ihtiyacını karşılasın.

'Erkeklerin kaderi hep bu'
Erkeklerİn kaderi hep böyledir. Bütün dünyada ve ülkemizde de kadın eşyası tüketimi erkekten üç kat fazladır. Kadın ve erkek giyimindeki düşüş eşit oranda oldu ama erkek zaten az aldığı için daha fazla hissedildi. Türkiye'de erkek giyiminde ihtiyacın üzerinde arz var. ABD'de bir erkek yılda ortalama iki blue jean alır. Ama Türkiye'de üç yılda bir takım elbise alıyor. Bizler markalı erkek giyimi olarak piramidin en yüksek noktasındaki grup için mücadele ediyoruz. Asıl onun altında büyük savaş var. Her yıl adet bazında yüzde 10 büyürken bu yıl adet artırmadık. Herhalde birkaç yıl daha üretim sabit kalacak.


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır