kapat

22.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Az zam çok indirim
Zamları düşük tutan hazırgiyimciler, indirime de erken başladı. Yerli ve yabancı markalar yüzde 50'lere varan indirim uyguluyor

Yaz sezonuyla birlikte hareketlenen hazır giyim sektörü, erken indirime girdi. Bu yıl ürünlerine yüzde 5-10 arasında zam yapan hazırgiyimciler, geleneksel yaz indirimini de Temmuz'dan Haziran'a çekti. Bir diğer ilginç gelişme de yabancı markaların indirime erken başlamaları. Türkiye pazarında etkinliğini artırmak isteyen yabancı markaların strateji değişiklikleri sektöre yoğun rekabeti getirdi.

Daha önce sınırlı bir tüketici kitlesinin tercihi olan yabancı markalar, artık daha geniş kitlelere ulaşmak ve paylarını artırmak fahiş fiyat artışlarından vazgeçti. İndirime en son giren bu markaların çoğu Haziran'ın ilk haftasında indirime başladı. Bu firmaların birçoğu da geçen yılki fiyatlarına çok az zam yaptı. Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Güngör Keşçi eskiden az olan yabancı markaların sayısının arttığını ve rekabet edebilmek için hem zam oranlarını çok düşük tuttuğunu hem de erken indirime girdiklerini söyledi.

FİYATLAR ÇOK AZ ARTTI
Fiyatların geçmişe oranla çok az artmasını GSD Başkanı Güngör Keşçi enflasyonun düşmesine bağlıyor. "Sektörde sezon başında açıklanan fiyatları değiştirmek mümkün değil.

Eskiden firmalar 3-4 aylık enflasyon oranlarını sezon başında fiyatlarına yansıtırdı. Bu yıl enflasyon düştüğü için zam oranları da çok düşük oldu. Yüzde 5-10 arasında değişti" dedi.

E. Esin GEDİK


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır