"ALTYAPI (anayollar, tren yolları, köprüler, üstgeçitler, toplu taşıma, elektrik dağıtımı, su-kanalizasyon, telefon, doğalgaz dağıtım sistemi) ve altyapının birleşim noktalarına (istasyonlar, havaalanları, marinalar, depo sistemleri, verici istasyonlar) ait bilgilerin derlenmesi, senaryo depreminin kurgusunda en ufak ayrıntı kaçırılmadan yeralır.
BİR uygulama olarak İstanbul'da (Büyükkent alanında) senaryo depremi sonrasında meydana gelebilecek kayıpları aşağıdaki gibi kestirebiliriz. Bu tahmine esas bilgiler senaryo depremi sonrasında oluşacak şiddet dağılımları ve deprem riski altındaki kentsel altyapı elemanlarıdır.
E-5 otoyolundaki viyadük, alt ve üst geçitlerde yüzde 5-20 oranlarında hasar beklenmektedir.E-5 büyük olasılıkla ulaşıma kapanacaktır. Yüzde 2-10'luk hasar da, TEM'i geçici olarak devre dışı bırakacaktır.
İÇMESUYU, atıksu ve doğalgaz şebekesinin önemli bir kısmı senaryo depremi sonunda hasara uğrayacaktır. Alibeyköy Barajı'nın hasar görmesi ve Haliç bölgesinin ani su baskınlarına uğraması muhtemeldir.
İSTANBUL'un güneyindeki elektrik dağıtım ve trafo merkezlerinde yüzde 30 mertebesinde hasar oranı beklenmektedir. Senaryo depremi sonrasında İstanbul'da uzun süre elektrik enerjisi kesintisi olacağı kabul edilmelidir.
SENARYO depremi sonrasında İstanbul'da oluşacak fiziki/sosyo-ekonomik kayıplar ve normal yaşama dönülmesi için gerekli rehabilitasyon, ülke kalkınma çizgisini ve ekonomisini tehdit eden boyutlarda zaman ve masrafa yolaçabilir."
DÜZCE depreminde daha önce "hasarlı"raporu verilen hastane ve itfaiye binalarının yıkılması, "deprem lojistiği"nin önemini gözler önüne seriyor.
ONUN için "senaryo depremi"nin ne olduğunu bilmek, "deprem senaryoları"nı kurup oynamak, önlemlerimizi bu deneyimler doğrultusunda almak zorundayız.