kapat

15.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Otomobile 10 ayda 3.1 milyar $ harcandı
Satış adetleri önceki yılların çok altında seyretse de, bu yılın ilk 10 ayında otomobile yaklaşık 3.1 milyar dolar harcandı. Satışlardan aslan payını da ithal otomobil aldı

Türkiye ekonomisindeki daralmayı en iyi otomobil satışlarının seyri gösteriyor. Otomobil satışları ilk 10 ayda bir önceki yılla karşılaştırıldığında yüzde 20 oranında azaldı. Birbiri ardına badire atlatan sektördeki her firma kar marjını sıfırlayarak ayakta kalma mücadelesi verdi. Türk halkı ise, ilk on ayda 207 bin 682 adet otomobil satın aldı. Yaptığımız hesaplamalara göre bu otomobillere harcanan para yaklaşık olarak 3.1 milyar doları buldu.

Türkiye ekonomisindeki küçülme son aylara kadar devam etti, ancak otomobil satışları Kasım ve özellikle de Aralık'ta en yüksek noktasına ulaşabilir. Böylece harcanan para da 4 milyar dolara yaklaşabilir. Satışların canlanması da ekonomideki küçülmeyi olumlu yönde etkiler.

Türkiye'de ithal otomobillerin fiyatı 200 bin dolar ile 40 bin dolar arasında değişiyor. Ortalamasını 50 bin dolardan alınca, aralarında Ferrari, Mercedes ve BMW'nin bulunduğu 4 bin 577 otomobile 229 milyon dolar harcandığı ortaya çıkıyor. Başını Volkswagen ve Opel'in çektiği orta sınıf ithal otomobillerin fiyatı ise yaklaşık 20 bin dolar. Satılan ithal oto adedi de 89 bin adede yakın. Basit hesapla 1.7 milyar dolar da ilk on ayda orta sınıf otomobillere harcandı. Geriye kalan 115 bin adet ise yerli otomobillerden oluştu ve yerlilerin fiyatı da ortalama 10 bin doları (yaklaşık 5 milyar TL) buluyor. Harcanan toplam para ise 1.1 milyar doların üzerine çıkıyor.

Bu arada, Oyak Renault firması, ilk 10 ayda 96 bin 829 adet otomobille üretimde lider oldu. Tofaş Fabrika da aynı dönemde 50 bin 890 adet otomobil üretti.

Ford'un Türkiye'deki üretimi gecikiyor
Ford Motor ve Koç Grubu'nun İzmit'te start verdiği 550 milyon dolarlık yatırım ise 17 Ağustos depremi nedeniyle en az 6 ay gecikecek. Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Mark Schulz, tesisin kurulmakta olduğu bölgeyle ilgili çalışmaların devam ettiği, bu nedenle 2000 yılı ortalarında üretime geçeceği duyurulan fabrikanın 6 ay gecikeceğini söyledi. Ford Motor, dizaynı özel olarak geliştirilen yepyeni bir otomobili Türkiye'de 2001 yılında üretip dünyaya ihraç etmeye hazırlanıyor.

Audi TT geri çağrıldı
Audi'nin rüya otomobili iki kişilik TT, gözden geçirilmek üzere ana firma tarafından geri çağrıldı. Türkiye'de de bir kaç ay önce satışına başlanan TT, geyik testi adı verilen ve bir yıl önce Mercedes'in mini otomobili A Sınıfı'nın da devrilmesine yol açan deneme sürüşünden başarıyla çıkamadı. The Sunday Times gazetesinde, sorunun Audi'ye toplam 50 milyon paunda mal olacağı belirtildi.

Audi, tüm dünya genelinde 40 bin TT sahibine mektup yazarak, otomobili satın aldıkları bayiye getirmelerini istedi. TT'nin satış fiyatı yaklaşık 25 milyar lira.

Şelale KADAK


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır