Türkiye ekonomisindeki daralmayı en iyi otomobil satışlarının seyri gösteriyor. Otomobil satışları ilk 10 ayda bir önceki yılla karşılaştırıldığında yüzde 20 oranında azaldı. Birbiri ardına badire atlatan sektördeki her firma kar marjını sıfırlayarak ayakta kalma mücadelesi verdi. Türk halkı ise, ilk on ayda 207 bin 682 adet otomobil satın aldı. Yaptığımız hesaplamalara göre bu otomobillere harcanan para yaklaşık olarak 3.1 milyar doları buldu.
Türkiye ekonomisindeki küçülme son aylara kadar devam etti, ancak otomobil satışları Kasım ve özellikle de Aralık'ta en yüksek noktasına ulaşabilir. Böylece harcanan para da 4 milyar dolara yaklaşabilir. Satışların canlanması da ekonomideki küçülmeyi olumlu yönde etkiler.
Türkiye'de ithal otomobillerin fiyatı 200 bin dolar ile 40 bin dolar arasında değişiyor. Ortalamasını 50 bin dolardan alınca, aralarında Ferrari, Mercedes ve BMW'nin bulunduğu 4 bin 577 otomobile 229 milyon dolar harcandığı ortaya çıkıyor. Başını Volkswagen ve Opel'in çektiği orta sınıf ithal otomobillerin fiyatı ise yaklaşık 20 bin dolar. Satılan ithal oto adedi de 89 bin adede yakın. Basit hesapla 1.7 milyar dolar da ilk on ayda orta sınıf otomobillere harcandı. Geriye kalan 115 bin adet ise yerli otomobillerden oluştu ve yerlilerin fiyatı da ortalama 10 bin doları (yaklaşık 5 milyar TL) buluyor. Harcanan toplam para ise 1.1 milyar doların üzerine çıkıyor.
Bu arada, Oyak Renault firması, ilk 10 ayda 96 bin 829 adet otomobille üretimde lider oldu. Tofaş Fabrika da aynı dönemde 50 bin 890 adet otomobil üretti.