kapat

03.07.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
intermerkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Indirim herkese yaradı
Vergi indirimi tüketiciyi, devleti ve firmaları mutlu etti. Hükümet yüzde 6'lık indirimin süresini Eylül sonuna uzattı, satışlar arttığı için vergi gelirini katladı

Vergi indiriminin devletin elde edeceği geliri azaltmak bir yana katlaması hem üreticileri hem de hükümeti sevindirdi. Yapılan bir araştırma, sadece Nisan ayında vergi indiriminin etkisiyle devletin yaklaşık 13 trilyon lira vergi geliri elde ettiğini ortaya koydu. Hükümet şayet bu indirimi yapmamış olsaydı ve en fazla geçen yılın Nisan ayında satılan 4560 adet kadar ithal oto satılsaydı, elde edilecek vergi geliri 7.7 trilyon lira olacaktı. 1999 Nisan'ında Türkiye'de 8 bin 711 adet ithal oto satıldı.

İthal Otomobilleri Türkiye Mümessilleri Derneği tarafından yapılan araştırmaya göre, vergi indiriminin geçerli olduğu 1600 cc motor hacminin altında kalan; alt ve alt-orta sınıfı ithal otomobillerin satışı 1999 Nisan'ında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 91 oranında arttı. Mayıs ayları kıyaslandığında da 1999'da yüzde 16'lık bir artış sözkonusuydu.

Sektör durgunluğu aşmak için birbiri ardına kampanyalar düzenlediği ve kar marjının neredeyse sıfırlandığı 1999'da Nisan ve Mayıs aylarında görülen sıçramayı vergi indirimi sağladı. Dernek araştırmasında indirimin sözkonusu olmadığı diğer sınıftaki otomobillerin satışında Nisan'da yüzde 8 ve Mayıs'ta da yüzde 29 bir düşüş olduğu vurgulandı.

Pazar paylarını ithal otomobile kaptıran ve krizden en çok etkilenen yerli otomobil üreticileri de ürettikleri 1600 cc'nin altındaki otomobiller de vergi indirimi nedeniyle biraz rahatladı.

Herhangi bir artış göstermese de, bu otomobillerin satışı Ocak-Nisan döneminde yüzde 39 oranında düşerken, vergi indirimi sonrası Nisan'da bu düşüş yüzde 6'ya kadar indi.

Süre uzatıldı
Hükümet Ek Taşıt Alım Vergisi'nde yapılan ve süresi dün dolan yüzde 6'lık indirimi Eylül sonuna kadar uzattı. Otomobil çevrelerinin zaten beklediği bu kararın satışları canlı tutması bekleniyor.

Geleceğin arazi aracı SSU
Arazi araçları tutkunları yakında Amerika'daki Mitsubishi fabrikasında üretilecek olan Mitsubishi SSU'yla tanışacak. Tasarımı bir helikoptere benzetilen, görünümü ve performansıyla büyük ilgi çeken SSU, 310 beygir gücünde ve V6 silindirli bir motora sahip. Mitsubishi, konsept arazi aracını California'daki dizayn merkezinde geliştirdi. Dev jantları, özel el yapımı lastikleri, geniş havalandırma ızgarası ve karbonfiber gövdesiyle dikkat çeken SSU'nun içi de uçaklardakini anımsatan deri koltukları, konsolun ortasına yerleştirilen ve mouse ile kontrol edilen bilgisayarı 600 Waat gücündeki müzik sistemiyle göz alıyor.

Ön camda TV izleyin
SSU'nun ön camı ise tam bir tasarım harikası. Otomobili park ettikten sonra ön camı bir ekran olarak kullanmak mümkün. Böylece, DVD seyretmek, oyun oynamak ya da Internet'e girmek SSU'nun gidebileceği heryerde mümkün.

Patronların gözdesi TT
Türkİye'ye Haziran'da getirilen Audi'nin sportif modeli TT'ye olan ilgi yüksek olunca gelen 18 otomobil de satıldı. Audi'nin yıl sonuna kadar Türkiye'ye 22 adet daha TT getirme hakkı vardı. Talep yüksek olunca, ancak bunu 32'ye çıkarabildi. Fiyatı 20 milyar ile 25 milyar lira arasında değişen ve ikinci ve üçüncü otomobil olarak daha çok işadamları tarafından tercih edilen TT bir keyif otomobili. 1.8 litre 180 beygirgücünde önden çekişli ve 1.8 litre 4 tekerlekten çekişli iki farklı tipte ithal edilen TT coupe siyah, mavi ve gümüş olmak üzere üç renk seçeneğine sahip.

TT'nin yaratıcısını Mercedes kaptı
Mercedes ve Chrysler'in üreticisi DaimlerChryler, TT Coupe ve Volkswagen'in yeni kaplumbağası Beetle'ı dizayn eden Volkswagen'in baş tasarımcısı Freeman Thomas'ı transfer etti. Volkswagen'in en gözde otomobillerini dizayn eden Thomas, tasarıma 1983 yılında Alman lüks spor otomobil üreticisi Porsche'de başlamıştı. Volkswagen yaptığı açıklamada, Thomas'ın Volkswagen için bir kayıp olduğunu açıkladı.

Citroen'nin yeni kozu WRC
FransIzlar'In efsanevi otomobili Citroen, geliştirme aşamasında olduğu Ssara WRC ile Dünya Ralli Şampiyonası'nda iddialı olduğunu açıkladı. Fransa'da testleri süren otomobil, önümüzdeki yıl yarışlara katılmaya aday. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, turbo beslemeli motoru ve kilo avantajı ile, bu yıl Xzada Kit Car'ın dört çekişli rakiplerini korkutan başarısının üzerine çıkacağına kesin gözüyle bakılıyor.

ŞELALE KADAK


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır