kapat
13.06.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL


Babası gözlerinin önünde boğuldu

Tekne üretiminde 40 yılı deviren Kemal Sağ, babasını denize kurban vermiş. Ancak denize tutkusu hiç dinmemiş

Dile kolay tam 40 yıldır tekne imalatı yapan Kemal Sağ'ın hikayesi, diğerlerinden bir hayli farklı. Yürek parçalayıcı olmasına rağmen bir o kadar da sevgi dolu. Denizin kendisine yaşattığı büyük acıya rağmen, ne kırgın ne de küskün. Babası gözlerinin önünde boğulmasına rağmen deniz tutkusu hiç azalmamış.

Masif Yatçılık'ın sahibi Kemal Sağ, dört kuşak denizci bir aileden geliyor. Hayalinde başka bir meslek olmasına rağmen, babasının anısını yaşatabilmek için denizleri tercih etmiş.

12 yaşındayken günün ilk ışıklarında babasının teknesiyle balığa çıktığı o günü hafızasından bir türlü silememiş. Üzerinden uzun yıllar geçse de acısı hala taptaze.

DENİZE HİÇ KÜSMEDİM
"Bu olaydan sonra 3 yıl boyunca deniz kenarından bile geçemeyen Sağ'ın, yine de denize karşı olan sevgisi körelmemiş. Sağ, o günden, bugüne yaşadıklarını şöyle anlatıyor

"Ancak bu psikolojiyi çalışarak aştım. Ekmeğimizi veren deniz. Nasıl küsebilirim ki ? Tekne üretimi dedemizden miras kaldı. O yüzden değeri daha da artıyor. İki kızım, bir oğlum var. Kızlarım muhasebeci, oğlum kaptan okuluna gidiyor ama tekne yapımıyla ilgilenmiyor. Son temsilci ben olacağım sanırım. Onların da benimle birlikte çalışmasını çok isterdim doğrusu. Yanımda sadece kardeşim var."

FRANSIZLARA DERS
Hüseyin Çoban, Batı Karadeniz'de Bartın'ın ücra bir köşesinde denize adanmış bir hayat yaşıyor. Safranbolu'nun yapı ustalarıyla ünlü Bulak Köyü'nde doğup da aksinin olması düşünülmezdi zaten. 1984 yılında İstanbul'da kurduğu Çoban Denizcilik Tersanesi'ni üç yıl sonra Karadeniz'e taşımış. Şimdi tersanesinde 6 büyük tekne yapacak hangarı var.

Onyedi yılda kırkın üzerinde tekneye imza atan Çoban, 400 yıl öncesinin İngiliz korsan gemilerinin replikasını yapıyor. Her sene Bodrum'da düzenlenen "Ahşap Tekneler Yelken Yarışı"nda hep onunkiler dereceye giriyor. çoban birçok ilke de imzasını attı.

Ahşap Tekne Yapım Okulu'nun 4 sene önce açılmasına önayak oldu. ve burada derslerde veriyor. Çoban, aynı zamanda Fransızlar'a Karadeniz takası yapmayı öğreten ilk kişi. "Avrupa'da ahşaba dönüş yaşanıyor. Biz ise hiç ihanet etmedik"diyor.

KALAYCIOĞLU

Yat üretmek sevgi işidir
Proteksan - Turquoise ve Taka Yatçılığın sahiplerinden Tanju Kalaycıoğlu 17 yıldır tekne üretimi yapıyor. Her teknesiyle adeta flört ediyor. Yaptığının romantik bir iş olduğunu düşünen Kalaycıoğlu, "Sevmediğim tekneyi dizayn edemem. Mutlaka sevmem gerek" diyor. 1971 yılında Suadiye Yelken Kulübü'nü kuran baba Sahir Bey'in sayesinde denizlerle dost olmuş. İngiltere'de Gemi Mühendisliği eğitimi almaya karar vermiş.

1983 yılında Türkiye'ye geldiğinde ise yatçılığa olan ilgisinin artmasına, ilk dizaynı olan 50 metre uzunluğundaki "Turkuaz" adlı mega yattaki başarısı eklenince hızını alamamış. Dünyadaki ilk 100 yat arasına giren "Turkuaz"ı, 9.5 milyon Dolar'a Amerikalı bir müşteri satın almış. Kalaycıoğlu şimdilerde 50 çalışanıyla 54 - 58 metre uzunluğunda, fiyatı 10-15 milyon dolar arasında değişen yatlar yapıyor.

ERCÜMENT KAFALI

F1 patronu ona geldi
Baba mesleğini devam ettiren Gemi İnşaat Mühendisi Ercüment Kafalı, İTÜ rektörlerinden Prof. Dr. Kemal Kafalı'nın oğlu. Kafalı, mega yatlar konusunda önemli gelişmeler yaşandığını, kısa bir süre sonra otomotivcilikle yarışır hale geleceğini düşünüyor. 1985 - 1990 yılları arasında sektörün ciddi bunalım yaşadığını vurgulayan Kafalı, daha sonra taleplerin gelmeye başladığını söylüyor. Bunun nedenini ise eksik olan altyapı donanımlarının tamamlanmasına bağlıyor.

Son iki senede sektörün ilanla eleman arayacacak düzeye geldiğini, Yunanistan, Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri'nin bu alanda Türkiye'yi tercih ettiğini belirten Kafalı, gelişimin nedenini şöyle açıklıyor " Haberleşme, altyapı konusunda sorun yaşamıyoruz ve müşterinin isteklerine uygun hareket ediyoruz. Memnun olmasalardı Formula 1'in patronu Bernie Ecclestore ikinci teknesini de sipariş eder miydi? "

Pervin METİN - Güngör KARAKUŞ


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
TEMA
Sarı Sayfalar


Sizinkiler
ArboMedia

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır