kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Ocak 2009, Çarşamba
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Günaydın  
ŞİRİN SEVER

Restoranlarda kriz indirimi

Ekonomik kriz eğlence ve yeme-içme sektörünü fena etkiledi. Restoranlar mönü fiyatlarını gözden geçirmeye, 'ne yapabiliriz'e kafa yormaya başladı. Benim dikkatimi ise iki ünlü mutfak çekti. Ki bunlar oldukça snob, cemiyet hayatından ünlü isimlerin uğrak yeri ve 'lüks' klasmanda iki mekan... Biri Hakkasan. Çin mutfağıyla dünyaca ünlü bu marka, Kanyon'da açtığı şubesinde kişi başı 38 YTL'ye sinema mönüsü uygulaması başlattı. İstanbul'da beklediği ilgiyi bulamadığı konuşuluyordu; bu mönü 'ayak alıştırmak', içeri girmeye korkanları 'çekmek' için bir formül gibi gözükse de krizin de etkisi var bence. İkinci sürpriz Zuma'ydı. Ortaköy'de açıldığı günden beri yemeklerinin fiyatlarıyla konuşulan, buna rağmen kapısında kuyruk olunan, rezervasyon için günlerce beklendiği şehir efsanesi gibi yayılan Zuma için bile 'ego' bir yana bırakıldı, kriz indirimi başladı. Ürkek müşteriyi rahatlamak için de kapı girişine fiyatlı mönü asıldı. Öğlen set mönü fiyatı 60, akşam ise 200 YTL. 'Bunlar ucuz mu şimdi' demeyin. Adı İstanbul'un en pahalı restoranına çıkmış, yurtdışında şubeleri olan mekanlar bunlar; belli seviyeye hitap etmek için varlar. Benim asıl merakım; Akaretler'de, bir tabak ete 38 milyon lira isteyen yerler! Kendilerini ne zannediyorlar acaba? Bu krizde herkesin şapkasını önüne koyup düşünmesi gerekmiyor mu acaba?