kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Temmuz 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Morgan, Polonya'nın tasarımda öne çıkacağını düşünüyor.

Bu kadın çok 'cool'...

Carol Morgan uluslararası alanda çalışan bir 'trend belirleyicisi'. Birçok moda ve kozmetik markasına danışmanlık veren Morgan'ın müşterileri arasında Credit Suisse ve L'Oreal gibi çok bilindik isimler de var. Benim Morgan'la tanışmam ise, Central Saint Martin's Sanat ve Tasarım Okulu'nda gerçekleşti. İki haftalık 'cool avcılığı' kursunda bana ve 12 kişilik sınıfımıza 'öğretmenlik' yapan Morgan, okulun iletişim ve pazarlama derslerinden sorumlu. İşinin ehli, bir 'trend belirleyicisi'ni bulmuşken, 'hocam bile olsa' röportaj yapmadan bırakmak olmazdı.

FARKLI KÜLTÜRLER ÖNEMLİ

- 'Cool' sözcüğünü nasıl açıklarsınız?
- Cool, çok kişisel bir kavram aslında. Size 'cool' gelen bir şey, benim için çok sıkıcı olabilir. 'Cool' olma veya bir şeyi 'cool bulma' durumu tecrübelerle, estetikle ve hissiyatla ilgilidir ve kişiden kişiye de değişir.

- 'Cool avcılığı' terimini nasıl tanımlıyorsunuz o halde?
- Cool avcılığı çok yeni bir kavram. Bana göre cool avcılığı, çevrenizde olup bitenleri sürekli inceleyerek, heyecalanacak bir şeyler ve ilham kaynakları aramak, bulmaktır. Cool avcılığı, insanların henüz çok anlamadığı bir endüstri. Aslında bu ismi de çok 'trendy' buluyorum ve pek sevmiyorum. 'Trend belirleyicisi' daha hoş geliyor kulağa. Bunun için dünyanın dört bir yanındaki insanların nasıl davrandığına bakıyorum ve bunları da farklı sektörlere raporluyorum.

- Nasıl yapıyorsunuz trend belirlemelerini?
- "Şöyle yapılır" diye belirli bir formülü yok. Bazı insanların içinden gelen görme ve hissetme becerileriyle olur. Herkeste de olmaz. Ayrıca bu görüşler, kültürler arasında da farklılıklar gösterir. Bu yüzden trendleri incelerken farkı kültürlere bakmak ve bunları birbirleriyle harmanlamak şarttır.

- Ne işimize yarıyor bu trend avları?
- Birçok farklı sektör faydalanıyor. Reklamcılık cool avcılığıyla çok iç içe geçmiş bir sektör zaten. Ama finansçılar da kullanıyor 'cool avcılarını'. Çünkü herkesin görüşü, vizyonu farklıdır. Bu işi bilen birinin vizyonu sayesinde ortaya çıkan bilgiler, eğer doğru toparlanır ve birleştirilirse, iyi bir global resim ortaya çıkabilir. Bana örneğin, "Dünya ekonomisi nereye gidiyor?" derseniz, ilk bakacağım yer kafeler olurdu. Kaç kişinin kafelerde oturduğuna, orada gerçekten para harcayıp harcamadıklarına, çaylarıyla kek yiyip yemediklerine bakardım.
Haberin fotoğrafları