kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 29 Haziran 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Kristal Elma'nın kısa tarihi

Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu, 1989 yılında Türkiye'de faaliyet gösteren reklam ajansları ve çalışanlarının yıl boyunca harcadıkları emeğin, ortaya koydukları özgün yaratıcı çalışmaların ödüllendirileceği bir yarışma düzenlemeyi kararlaştırdı. Bu karar alındığında akla ilk gelen sorular arasında şunlar da vardı: Yarışmanın adı ne olmalı, ödül nasıl tasarlanmalı? O yönetim döneminin Başkanı Eli Acıman, Asbaşkan Ersin Salman'ı görevlendirdi: "Bir çalışma yap ya da yaptır, bize bir öneriyle gel." Ersin Salman ertesi gün Metin Deniz'le buluştu, ortak bir çalışma yürüttüler. Yarışmanın adı, ödülün biçimi, malzemenin türü bu çalışma sonunda ortaya çıktı. Ve bir hafta sonraki Yönetim Kurulu'na net bir öneriyle geldiler: "Yarışmanın adı 'Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması' olsun, ödül 'Kristal' bir 'Elma' ve ona saplanan bir 'Ok'tan oluşsun. İşte o toplantıda oybirliğiyle kabul gören yarışma adı ve ödül tasarımı, 2008 yılında 20. yaşına erişti. Peki, niçin 'Kristal', 'Elma' ve bir 'Ok' var? Kristal; temizliği, saydamlığı, netliği simgeliyor. Gerek mesajınız, gerekse onu taşıyan ortam, bu temizlikte, bu netlikte ve bu saydamlıkta olmalı. Elma ise yollanan reklam mesajını almasını beklediğiniz kişileri, yani hedef kitleyi simgeliyor. Ok, mesajınızı ve satışı sağlayan yaratıcı fikri simgeliyor.