kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Mart 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Günaydın 
YÜKSEL AYTUĞ

Ya sehpaya dönüşen kadın olsaydı?

REKLAMVERENİN büyük hedefi kadın tüketici ya, o zaman vur abalı beylere gitsin. Erkekler reklamlarda sürekli maymun ediliyor. Maksat tüketici kadının gönlü hoş olsun, bir yandan koltukları kabarsın, bir yandan market kasasında cüzdanını boşaltsın. Son örnek, Şölen'in Chokola reklamı. Kadın, Chokola yiyor ama elleri ve dizleri üzerine çöküp, "sehpa" işlevi gören bir erkeğin sırtında... Eğer sehpa muamelesi gören erkek değil de kadın olsa feministler ve cinsel ayrımcılığa kaşı duranlar isyana başlamış, "Nasıl olur da kadın böylesine fütursuzca meta olarak kullanılabilir?" diye yazılar döşenmişti. Ama bakıyorum da erkeklerin reklam uğruna maymun edilmesine bizden başka isyan eden yok. Opet reklamında "Kocanızı benzinciye gönderin, çamaşırda rahat edin" sloganına öfkeyle karşı çıkıp, "Kadına çamaşır makinesi muamelesi yapmaya utanmıyor musunuz?" diye haykıranlar, neredesiniz?