kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Ocak 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Semra Özal'ın arkasında kim var?

ADALET CİNGÖZ
İstanbul Modern'de sergilenen Cihat Burak reprospektifinde ilgi çeken Semra Özal portresindeki mistik figür kim? Vasıf Kortun, hangi önemli bienalin küratörlüğünü yapacak?..
Cihat Burak sergisindeki Semra Özal resminde sol köşede Freud bulunuyor. Fakat sağ köşede baş aşağı duran erkek figürü kime ait? İşte bu, bir sır olma özelliğini hâlâ koruyor. Ve bu sır, serginin küratörü Levent Çalıkoğlu tarafından bile hâlâ çözülmüş değil. Semra Özal'ı kendine mahsus bir üslupla tasvir eden Burak, acaba Freud'la birlikte kimi anmış olabilir? Bütün Burakseverlerin gündemini fena halde meşgul eden bu kimliği belirsiz büstün kim olduğunu bilenler, lütfen bana bir an önce ulaşsınlar. Aslında en doğrusu bu muammanın çözülmesi için İstanbul Modern küratoryal board'unun bununla ilgili özel bir araştırma başlatması... Neticeleri bekliyoruz...

YENİ MÜZE GELİYOR
Genç sanatçı Fatma Çitfçi'nin işi, İstanbul semalarındaki çağdaş sanat mekanı Yama'da yerini aldı. Çiftçi, genç ve politik güncel sanat sahnesinin aktif sanatçılarından... Fatma Çitçi'nin işi, Falling 16 başlığını taşıyor. Boş bir otoyolun ortasına gözlerine dikmiş genç adamın, ayaklarının dibine düşen bir F16 görmek istiyorsanız, Taksim civarındayken kafanızı The Marmara Pera istikametinde kaldırın... Bu arada işittiğime göre İstanbul'da yeni bir çağdaş sanat müzesi kuruluyormuş. Fakat bu girişim o kadar gizli tutuluyormuş ki müzenin kuruluş toplantılarına katılanların not alması bile yasakmış. Müze, çok yenilikçi bir bina ve kurumsal yapıyla ortaya çıkmaya hazırlanıyormuş. İşin içinde olanları henüz tespit edemedim. Fakat çalışmalarımı sürdürüyorum. Bu arada 9. İstanbul Bienali co-küratörü, Garanti Platform Sanat Merkezi direktörü Vasıf Kortun, Manray Hsu ile birlikte bu yıl gerçekleşecek 2008 Taipei Bienali'nin küratörlüğünü yapacak. Kortun'un birlikte çalışacağı Manray Hsu, Taiwan'da yaşayan bağımsız bir küratör ve sanat eleştirmeni. 2000 Taipei Bienali'ni Fransız sanatçı Jerome Sans ile birlikte düzenlemişti. Kortun ve Hsu bir araya gelerek bienal mekanlarını ve temayı belirlemişler. Geçtiğimiz günlerde Santral İstanbul'da 'Modern ve Ötesi' sergisiyle ilgili düzenlenen panele katılmayan Ömer Uluç, Bilgi Üniversitesi yetkililerine panelde okunması için bir bildiri yazıp göndermiş. Bildiride 'Modern ve Ötesi' sergisi başta olmak üzere çağdaş Türk sanatıyla ilgili ağır eleştiriler ve iddialar var...

ULUÇ'UN BİLDİRİSİ
Uluç'a göre çağdaş sanat ülkemizde özellikle en yaratıcı bir çıkmazını yaşamakta. Bildiriyi sizin için ele geçirdim. Bakınız olay yaratan açıklamaları daha çok tartışılacak Uluç ne yazmış: "Şimdi 'Modern ve Ötesi' sergisi ile ilgili metinlerde bana en çarpıcı ve şaşırtıcı gelen, 50 yıllık ülke sanatının, ünlü medya tabiriyle masaya yatırılırken, yere düşürülmüş olduğunu görmekti. Benim genel izlenimim bu, en iyi bu şekilde ifade edebiliyorum. İki ya da daha çok grup tarafından çekiştirilip, didiklenerek bölüşülüp sınıflanması ve etiketlenmesi... Bunlar özünde akademik yaklaşımlar ve eylemlerdir. Bildiğimiz eski akademik yaklaşıma şimdi bir yenisi ekleniyor, eski ve yeni akademizmler birlikteler, aralarında 'modern ve ötesinin' 've'si var."
Haberin fotoğrafları