kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Aralık 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Conant: Başarılı bir anlaşmaya imza attık

Campbell'in CEO'su Douglas Conant, "Anlaşma Ülker'in elit ve global anlamda lüks bir markaya geçiş yapmasını sağlayacak" diye konuştu..
GODIVA'YI Ülker'e satan ABD'li gıda devi Campbell'in CEO'su Douglas R. Conant, anlaşmanın ardından yaptığı açıklamada satıştan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Ülker için de iyi bir anlaşma olduğunu söyleyen Conan, "Bu anlaşma ile Ülker çeşitliliğini elit ve global anlamda lüks bir markaya genişletti. Biz de Campbell olarak asıl işimiz olan çorba gibi basit öğünler, meyve suları ve atıştırmalık ürünlere stratejik olarak odaklanmaya devam edeceğiz" dedi. Ülker'in verdiği fiyatın memnun edici olduğunu belirten Conant, "Başarılı bir anlaşma yaptığımıza inanıyorum" diye konuştu. Bu arada fiyat konusunda analistler çıkan fiyatı Ülker için başarılı Campbell için düşük buldu. Sektördeki çarpanlara göre Godiva'nın en az 1 milyar dolara satılacağı tahmini yapılıyordu. Bu tahmin şirketin fiyatının, faiz, vergi ve amortisman öncesi kârının (FAVÖK) 15 ile çarpılmasından kaynaklanıyor. Godiva için 70 milyon dolar olan FAVÖK 15 çarpanla hesaplandığında satış fiyatı 1 milyar 50 milyon dolar çıkıyordu. Ancak Ülker 850 milyon dolara satışı bitirdi. Buna göre çarpan 12'de kaldı.

'SATILMASI İYİ OLDU'
Nitekim satışla ilgili Lehman Brothers analisti Andrew Lazar "Fiyat beklediğimizden biraz düşük çıktı. Yine de Campbell satışı bir an önce bitirip doğru bir iş yaptı" dedi. JP Morgan'dan Pablo Zuanic de "Mars ve Hershey'in kendi lüks çikolata markalarını çıkarmasıyla son birkaç yılda Godiva'nın satışlarının artış oranı düşüşe geçmişti. Bence bu açıdan satılması iyi oldu." diye konuştu.