kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Temmuz 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

20 bin mağaza seçim günü saat 12.00'ye kadar kapalı

Birleşmiş Markalar Derneği'ne üye 20 bin mağaza, 22 Temmuz'da saat 12.00'de açılacak. BMD Başkanı Murad Kızıltaş, "Tüm çalışanlarımızın rahatça oy kullanmasını istiyoruz" dedi..
Haziran ayında perakende sektörünü temsil eden tüm kesimlerin üyeleri arasında tartışmaya açtığı '22 Temmuz Tatili'ne ilişkin ilk resmi açıklama dün Birleşmiş Markalar Derneği'nden (BMD) geldi. BMD üyesi mağazalar, 22 Temmuz Pazar günü gerçekleştirilecek genel seçimler nedeniyle geç açılacak. BMD Başkanı Ali Murad Kızıltaş, mağazaların seçim günü daha geç bir saatte açılması için üyeler arasında nabız yokladıklarını, çoğunluğun bu fikri desteklediğini söyledi. Kızıltaş, bu nedenle BMD Yönetim Kurulu'nun, dernek üyesi firmaların alışveriş merkezleri ve caddelerdeki mağazalarını saat 12.00'de açmaları yönünde tavsiye kararı aldığını belirtti. 200 bin çalışanıyla perakende sektörünün en önemli temsilcisi olan BMD'nin bu karar ile üzerine düşen toplumsal sorumluluğu yerine getirmeyi amaçladığını söyleyen Kızıltaş, "Üyelerimiz, mağazalarını seçim günü saat 12.00'de açarak, Türkiye'nin en değerli markalarının, kutsal yurttaşlık hakkına gösterdikleri saygıyı ve hassasiyeti vurgulamış olacaklar. Bu kararımız, çalışanlarımızın oy verme haklarını rahatça kullanabilmeleri amacıyla kendilerine yeterli zamanı tanımanın yanı sıra seçimlere katılım oranını artırmaya destek olma özelliği de taşıyor" dedi. Kızıltaş, tüketicilerin mağdur olmaması için, alınan bu karar ile ilgili hazırlattıkları ve üzerinde "Oy kullanıyoruz, mağazamız 12.00'de açılacaktır" yazılı bildirileri, üye mağazalara astıklarını kaydetti.

250 MARKA VAR
Perakende sektörünün temsilcisi olan Birleşmiş Markalar Derneği, Eylül 2001'de hazır giyim, iletişim, optik, mobilya, ayakkabı, küçük mutfak ürünleri, kozmetik, aksesuar, ev tekstili ve dekorasyonu, çok katlı mağazacılık gibi alanlardan firmaların katılımıyla kuruldu. Bugün ise Türkiye'nin en tanınmış yaklaşık 120 firmasına ait 250'ye yakın markayı temsil ediyor. Dernek üyeleri Haziran 2007 sonu itibarıyla 20 bin'e yakın satış yerinde, yaklaşık 1 milyon 500 bin metrekare satış alanı üzerinde hizmet veriyor. Üretim ve mağazacılık alanında ise yaklaşık 200 bin kişiye istihdam olanağı sağlıyor.
Haberin fotoğrafları