D. Avrupa ile rekabet istiyorsanız otomotive daha fazla teşvik şart
Konferansın otomotiv sektörünün tartışıldığı panelinde Türkiye'nin üç büyük otomobil üreticisinin CEO'su Asya ve Doğu Avrupa'dan artan rekabet karşısında daha fazla teşvik istedi. Toyota Türkiye CEO'su Kazuhiro Kobayashi, AB ile gelişen ilişkiler ve coğrafi konumu nedeniyle Türkiye'nin iş yapmak için doğru yer olduğunu söyledi. Ancak Kobayashi, demiryolu ağı ile limanların geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekerken, işçi-işveren ilişkilerinin de düzenlemeler yapılmasının şart olduğunu bildirdi. Kobayashi, "Otomotiv sektörü bakımından da Türkiye'nin daha güçlü bir tedarikçi tabanı kurması gerekli" dedi. Mercedes-Benz Türkiye İcra KuruluBaşkanı Jürgen Ziegler de Euro bazında Türkiye'de ortalama ücretlerin Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve Macarsitan'ı geçtiğine dikkat çekti. Enerji de de en pahalı ülkenin Türkiye olduğunu hatırlatan Ziegler, "Rekabeti koruyabilmek için yeni teşvikler uygulanmalı. Sektör bazında da enerji ve işçi maliyetlerine yönelik destek gerekiyor" diye konuştu. TOFAŞ CEO'su Ali Pandır ise yüksek vergilerin yarattığı yüke işaret ederken, "İtiraz edebilmeleri nedeniyle IMF ve AB ile görüşmelerde ortak görüş belirlenmeli. Sektörün devlet destekli stratejik vizyona ihtiyacı var. Ücret maliyetleri rekabetisağlayacak şekilde düzenlenmeli" diye konuştu.
BRAVO BRAVO! Otomotiv panelinde Mercedes-Benz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Ziegler ve Toyota CEO'su Kobayashi konuşmalarının başında şirketlerinin Türkiye'deki geçmişlerini anlattılar. TOFAŞ CEO'su Pandır ise "Ben TOFAŞ'ı anlatmayacağım çünkü herkes biliyor. Ama yabancı konuklarımız için kısaca bilgi verebilirim" dedi. Bu arada Mercedes'in bu yıl Türkiye'de 40'ıncı yılını kutladığını Ziegler'in konuşmasından öğrendiğini söyleyen Pandır, "Bay Ziegler, biz de sizden bir yıl önce kurulduk" dedi. Bunun üzerine Ziegler yüksek sesle el çırparak, "Bravo, bravo" diye bağırdı.