'Objektif olacağım, etkin reklam Effie ödülünü alır'
100'den fazla reklamın ödül almak için yarışacağı Effie 2007'de jüri başkanı olan Procter&Gamble Genel Müdürü Karpat, "P&G, hangi reklamlarıyla başvuracak hâlâ bilmiyorum. İşim zor ama objektif olacağım" dedi.
ABD'de 30 yılı aşkın süredir düzenlenen ve iletişim çevrelerinin ilgiyle takip ettiği Effie Reklam Etkinliği, bu yıl Türkiye'de ikinci kez düzenlenecek. 17 ayrı kategoride yarışacak 100'ü aşkın reklamın arasından ödüle layık görülecek olanları da yine 17 kişilik bir jüri belirleyecek. Effie 2007'nin medya danışmanları, öğretim görevlileri, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği'nin temsilcilerinden oluşan jürisinin başkanı ise Procter&Gamble'ın P&G) Genel Müdürü Saffet Karpat oldu. Jüri başkanlığı teklif edildiğinde büyük şeref duyduğunu söyleyen Karpat, çok zor bir görevin ve büyük bir sorumluluğun altına girdiğini belirterek, P&G'nin Türkiye'de 23 mamülü ve başarılı reklamları var. Ancak ben hâlâ hangi kampanyalarımızın başvuruda bulunduğunu bile bilmiyorum. Görevimi kesinlikle objektif şekilde yapacağım" dedi.
EFFİE,
BAŞARIYI ÖLÇÜYOR İletişim, reklamcılık ve pazarlama konusunda dünyada pek çok değişik yarışma düzenlendiğini ve çeşitli ödüller verildiğini kaydeden Karpat, Effie'yi diğerlerinden ayıran en önemli özelliği 'reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmeye dayalı' bir yarışma olması şeklinde ifade etti. Bu kapsamda jürinin de başvuruda bulunan reklamların ne kadar başarılı olduğunu ölçeceğini anlatan Karpat, "İki şey çok önemli: İlki; bu bir ortak çalışma. Ödül bir şirkete verilmiyor. Yani o şirketin bir reklam ajansı ve medya planlama uzmanları vardır. Ortak çalışabilmeleri önemli. Mühim olan bütünlük ve perspektif. İkincisi ise; reklamın başarısını somut olarak göstermek. Reklam mamülün pazar payını artırmış olabilir, markanın tanınırlığını artırmış olabilir, ciroyu ya da ürünün varlık değerini artırmış olabilir. Bu ölçümleri karşımıza net şekilde koymalılar. Zaten ödül de buna bağlı verilecek" diye konuştu.
SONUÇLARA DAYALI Saffet Karpat, yarışmanın ardından 'benim kampanyam daha güzeldi' seslerinin yükselebileceğini fakat, bu riske hazır olduğunu belirtti. "Objektivitemi koruyacağım. P&G'nin başvurularından haberdar olmamam ve tavsiyelerde bulunmamam da bunun kanıtı" diyen Karpat, şu açıklamaları yaptı: "Oy kullanmayacağım. Seçimin değerlendirmesi ve biraz hakemlik söz konusu. Amacım eşit ve objektif şekilde ödüllerin dağılımını sağlamak. Başvuruları herkesle aynı anda göreceğim. Katılanlar da somut olarak reklamın başarısını bize ne ölçüde gösterebilirlerse o subjektiviyeti aynı oranda ortadan kaldıracaklar. Ama bunu yapan herkes de ödüllendirilmeyecek tabii. İnanıyorum ki sonunda iyi bir seçim yapacağız ve umarım bu tür kritiklerden uzak oluruz. Effie'nin tamamen sonuçlara dayalı olduğunu tekrarlamak isterim. Yani, bir film seyredip, bir fotoğrafa bakıp 'çok güzelmiş' deyip ödül vermeyeceğiz. En iyi sonuçları alan kampanyayı seçeceğiz." Saffet Karpat başkanlığındaki 17 kişilik Effie jürisini oluşturan diğer üyelerin bazıları ise şöyle sıralanıyor: AGB Nielsen Genel Müdürü Arzu Eder, Y&R Reklamevi Ajans Başkanı Arzu Ünal, Sabah Gazetesi Merkez Reklam Genel Müdürü Bahar Şamhili Tanju, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Ogilvy Türkiye Ülke Başkanı Aytül Gülçelik.