kapat
   
01 Şubat 2007 Perşembe
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Procter&Gamble Genel Müdürü Saffet Karpat
'Objektif olacağım, etkin reklam Effie ödülünü alır'
Effie nedir?
8 Mart'ta açıklanacak
Karpat, en çok Pantene reklamını beğeniyor
17 farklı kategoride yarışacaklar

'Objektif olacağım, etkin reklam Effie ödülünü alır'

100'den fazla reklamın ödül almak için yarışacağı Effie 2007'de jüri başkanı olan Procter&Gamble Genel Müdürü Karpat, "P&G, hangi reklamlarıyla başvuracak hâlâ bilmiyorum. İşim zor ama objektif olacağım" dedi.

ABD'de 30 yılı aşkın süredir düzenlenen ve iletişim çevrelerinin ilgiyle takip ettiği Effie Reklam Etkinliği, bu yıl Türkiye'de ikinci kez düzenlenecek. 17 ayrı kategoride yarışacak 100'ü aşkın reklamın arasından ödüle layık görülecek olanları da yine 17 kişilik bir jüri belirleyecek. Effie 2007'nin medya danışmanları, öğretim görevlileri, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği'nin temsilcilerinden oluşan jürisinin başkanı ise Procter&Gamble'ın P&G) Genel Müdürü Saffet Karpat oldu. Jüri başkanlığı teklif edildiğinde büyük şeref duyduğunu söyleyen Karpat, çok zor bir görevin ve büyük bir sorumluluğun altına girdiğini belirterek, P&G'nin Türkiye'de 23 mamülü ve başarılı reklamları var. Ancak ben hâlâ hangi kampanyalarımızın başvuruda bulunduğunu bile bilmiyorum. Görevimi kesinlikle objektif şekilde yapacağım" dedi.

EFFİE,
BAŞARIYI ÖLÇÜYOR

İletişim, reklamcılık ve pazarlama konusunda dünyada pek çok değişik yarışma düzenlendiğini ve çeşitli ödüller verildiğini kaydeden Karpat, Effie'yi diğerlerinden ayıran en önemli özelliği 'reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmeye dayalı' bir yarışma olması şeklinde ifade etti. Bu kapsamda jürinin de başvuruda bulunan reklamların ne kadar başarılı olduğunu ölçeceğini anlatan Karpat, "İki şey çok önemli: İlki; bu bir ortak çalışma. Ödül bir şirkete verilmiyor. Yani o şirketin bir reklam ajansı ve medya planlama uzmanları vardır. Ortak çalışabilmeleri önemli. Mühim olan bütünlük ve perspektif. İkincisi ise; reklamın başarısını somut olarak göstermek. Reklam mamülün pazar payını artırmış olabilir, markanın tanınırlığını artırmış olabilir, ciroyu ya da ürünün varlık değerini artırmış olabilir. Bu ölçümleri karşımıza net şekilde koymalılar. Zaten ödül de buna bağlı verilecek" diye konuştu.

SONUÇLARA DAYALI
Saffet Karpat, yarışmanın ardından 'benim kampanyam daha güzeldi' seslerinin yükselebileceğini fakat, bu riske hazır olduğunu belirtti. "Objektivitemi koruyacağım. P&G'nin başvurularından haberdar olmamam ve tavsiyelerde bulunmamam da bunun kanıtı" diyen Karpat, şu açıklamaları yaptı: "Oy kullanmayacağım. Seçimin değerlendirmesi ve biraz hakemlik söz konusu. Amacım eşit ve objektif şekilde ödüllerin dağılımını sağlamak. Başvuruları herkesle aynı anda göreceğim. Katılanlar da somut olarak reklamın başarısını bize ne ölçüde gösterebilirlerse o subjektiviyeti aynı oranda ortadan kaldıracaklar. Ama bunu yapan herkes de ödüllendirilmeyecek tabii. İnanıyorum ki sonunda iyi bir seçim yapacağız ve umarım bu tür kritiklerden uzak oluruz. Effie'nin tamamen sonuçlara dayalı olduğunu tekrarlamak isterim. Yani, bir film seyredip, bir fotoğrafa bakıp 'çok güzelmiş' deyip ödül vermeyeceğiz. En iyi sonuçları alan kampanyayı seçeceğiz." Saffet Karpat başkanlığındaki 17 kişilik Effie jürisini oluşturan diğer üyelerin bazıları ise şöyle sıralanıyor: AGB Nielsen Genel Müdürü Arzu Eder, Y&R Reklamevi Ajans Başkanı Arzu Ünal, Sabah Gazetesi Merkez Reklam Genel Müdürü Bahar Şamhili Tanju, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Ogilvy Türkiye Ülke Başkanı Aytül Gülçelik.

Menekşe ATASELİM / EKONOMİ


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Tüpraş İzmit rafinerisinde patlama
 Borsada % 2,72'lik rekor yükseliş
 Irak'a sevkıyat yeniden başladı
 Motorine 2 YKr zam
 İMKB'de açılış seansı uygulaması
 İstanbul'da enflasyon arttı
 İhracat 87.4 milyar $'a yükseldi
 '2003'te petrol gemisini kovduk'
 Bakan 'indirim' derken BOTAŞ % 5 zam istemiş
 'Artık en ucuz ülke olamayacağız başka liderlikler peşinde...
 Irak geri adım attı petrol sevkıyatı krizi çözüldü
 Rusya, Coral'ı önce kapattı sonra 'yanlışlık oldu' dedi
 Elektronik savaşa hazırlık simülatörünü Vestel üretecek
 2006 yılını 3 rekorla kapatan dış ticarette açık 52 milyar...
 Wolfowitz'in yırtık çorabı dünyada alay konusu oldu
 Boğaz manzaralı helikopter pistli arazi satışa çıkarıldı
 Yerli turistin tatil yapmaya niyeti var ama parası yok
 'Ataköy'deki arazi ancak 13 okul karşılığı devredilebilir'
 Zehirli variller en geç martta Almanya'ya gidiyor
 Anadolu Yaklaşımı'na ASO'dan eleştiri geldi
 Faiz yüzde 20'nin altını gördü
 Citibank: Yatırıma devam edeceğiz
 Netron teknoloji üniversitesi hedefliyor
 İsrail havayolu şirketi El-Al, İstanbul uçuşunu durduruyor
 Telekom 'indirimle' cirosunu bu yıl 1 milyar dolar artıracak
 Tata, Corus'u 12 milyar $'a satın aldı
 Şirketlerden
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Borçta Maastricht kriteri tamam
Rekor özelleştirme...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Yüzücü bakan yüzyılın yazarlarını arıyor
Vücut şovu ile...
MELİHA OKUR
'Kuzey Irak'ta Çin Vestel'i 'in' Türk Vestel 'out'
Irak...
İltifatçı eşini pişman etti
Bir törende çevredeki güzel kadınlara "Seninle her yere giderim" gibi...
Acarkent'te 'aile bağları'
Acaristanbul'da 138 lüks tripleks villanın kaderini, aldığı kararla...
Resmi bulan da haber elemanı
Resmi bulan da haber elemanı
Yasin Hayal'in ifadesi, Erhan Tuncel'in suikasti hem ihbar edip hem...
"Bu cinayet Emniyet'e bilgi verilerek işlendi"
CHP, Dink cinayeti konusunda Erdoğan ve Aksu hakkında Meclis...
IMKB
E: 42.302 D:% 2,72
DOLAR
S: 1,405 D:% -0,883
EURO
S: 1,831 D:% -0,571
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu