Fransız sigorta şirketi Axa'nın geleneksel Noel araştırması bu yıl yapılacak hediye satışlarının önceki yıllara kıyasla daha az olacağını gösterdi. Dünyanın en çok tüketim yapan ülkelerini incelemeye alan araştırmada bu yıl Noel satışlarında en büyük düşüşün İspanya'da yaşanacağını ortaya koydu. Araştırmaya göre İspanyollar bu yıl yeni yıl hediyeleri için önceki yıla kıyasla yüzde 26 oranında daha az harcama yapacak. İspanyolları yüzde 22'lik bir azalmayla İtalyanlar ve yüzde 19'luk bir düşüle de ABD'liler izleyecek. Hediye konusunda tasarruf eğilimi Avrupa'nın diğer ülkelerinde de etkisini gösterecek. Buna göre İngiltere ve Fransa'da tüketiciler 2005'e kıyasla Noel için yüzde 12 oranında daha az alışveriş yaparken, Almanlar da hediye için yüzde 10 oranında daha az harcama yapacak. Uzmanlar Noel döneminin satış bakımından hemen her sektör için bayram havasında geçtiğine dikkat çekerek bu geleneğin önümüzdeki dönem biraz farklılaşacağı uyarısında bulundu. Araştırmada bu yıl alınacak Noel hediyeleri arasında CD ve film DVD'lerinin yanısıra giyisi ve çikolata gibi ürünlerin yine başı çekeceği ifade edildi.