|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hükümetin önlemler paketinde şunlar yer aldı
* Toplu taşıma geçilmesi, deniz ve demiryolu trafiğine ağırlık verilmesi. "Park et-toplu taşımı tercih et" noktaları belirlenerek bu bölgelerde güvenli ve ucuz otopark alanları yapılacak.
* Deniz daha etkin kullanılacak. İskele bölgelerinde toplu taşıma araçlarıyla ring seferler konulacak ve deniz taşımacılığı, diğer toplu taşıma sistemlerine entegre edilecek.
* Minibüs ve taksi dolmuşların halk otobüsüne geçmeleri için teşvik edilmesi,
* Özel sektör eliyle metro yatırımları yapılması,
* Ulaşımın tek elden yönetilmesi, yönlendirilmesi için yasal çalışmalar sonuçlandırılacak.
*
Köprü geçişlerinde otomatik geçişler özendirilecek. Raylı sisteme daha çok kaynak aktarılacak.
* Kaza sonrası trafik polisi beklenmesi nedeniyle trafik tıkanmalarını ortadan kaldırmak amacıyla işlemleri hızlandırıcı hukuki düzenlemeler tamamlanacak.
* İstanbul'u doğu-batı aksında kateden ağır vasıtaları denize yönlendirici çalışmalara hız verilecek, Ağır vasıtaları İstanbul ve köprü trafiğine sokmadan Asya-Avrupa arasında taşıyacak yeni hatlar açılacak, bunun için özel sektör teşvik edilecek.
* 'Akıllı sinyal' yöntemiyle ilgili çalışmalar acilen tamamlanacak.
* 2009 yılında hizmete girecek Marmaray Projesi'nin İstanbul ulaşımının omurgalarından biri olarak hizmet vermesi için belirli merkezlerde raylı sistem projeleri ile entegrasyonu sağlanacak.
* Taksim-Yenikapı Metro Projesi, Havaalanı- Vatan caddesi Yenikapı Hafif Metro Projesi, Üsküdar-Ümraniye-Dudullu Metro Projesi, Kadıköy-Kardal Metro Projesi eş zamanlı hayata geçirilmeli.
* Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi ile Ankara-İstanbul arasındaki yolcu trafiği demiryoluna kaydırımalı.
* Altyapı yatırımları için merkezi yönetim İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne daha fazla pay aktaracak.
* İstanbul'a 3'üncü bir boğaz köprüsünün yapılması şarttır.
* Avrupa yakasında asgari 20 milyon yolcu kapasiteli ikinci bir uluslararası havaalanı yapılması gerekiyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|