Perakendeci, 6 günde 1 alkollü içecek satın alıyor
RETAILING Institute'ün raporuna göre, perakendecilerin ortalama 6 günde 1 ile en sık alım yaptığı ürün grubu alkollü içecekler. Yaklaşık 25 günde bir ortalama ile el ve vücut ürünleri kategorisi ise en az sıklıkta alışveriş yapılan ürün kategorisi olarak görülüyor.
DİSTRİBÜTÖR REVAÇTA Öte yandan, bölgeler ve perakende kanallarına göre farklılaşmalar olmasına rağmen Türkiye genelinde bakıldığı zaman alkollü ve alkolsüz içecekler, tavuk ürünleri ve bisküvi-kek türü atıştırmalık ürünler kategorilerinde en yoğun olarak distribütörden alımlar gerçekleşirken, toptancıdan alımların en düşük olduğu kategorilerin de yine bunlar olduğu göze çarpıyor. Raporda ayrıca, perakendecilerin yüzde 89'u alkolsüz içeceklerde distribütörden alım yaparken süt ve süt ürünleri yüzde 84.8'lik bir oranda beşinci sırada perakendecilerin tercihi oluyor.