Vatandaş, nakit indirimi için spot pazarına koşuyor
Piyasanın yarı fiyatına ürün satan spot pazarında satışlar geçen yılın aynı dönemine göre 5 kat arttı. En çok beyaz eşyada rağbet gören spot satışta, ev temizlik ürünleri de büyük ilgi görüyor.
Piyasadaki fiyatların yüzde 50'ye varan oranlarda daha ucuza ürün satan spot pazarı yeniden tüketicinin gözdesi haline geldi. En fazla beyaz eşya kategorisinde rağbet gördüğü belirtilen spot satışlarda, ev temizlik ürünleri de büyük ilgi görüyor. Perakende sektörü, enflasyon oranının yüzde 10'lar seviyesinde seyretmesine rağmen yüzde 25'e varan oranlarda zam yapınca tüketici spot satışlara yöneldi. Doğubank.com.tr'nin sahibi Ahmet Turan, spot pazarında son 4-5 yıldır büyük bir durgunluk yaşandığını, ancak son 2 ayda yoğun bir taleple karşılaştıklarını söyledi. Ürünleri piyasaya göre yüzde 10 ila yüzde 40 arasında daha ucuza sattıklarını dile getiren Turan, en çok plazma ve LCD televizyonlarun ilgi gördüğünü belirtti. Beyaz eşyadaki satışlarının geçen yıla göre 4-5 kat arttığını vurgulayan Turan, ayda ortalama 300'e yakın beyaz eşya sattıklarını kaydetti. 44 yıldır spot satış yapan Yonca Ticaret'in sahibi Serdar Şahin de, plazma ve LCD televizyonlarının yanı sıra beyaz eşya satışlarının da canlandığını söyledi. "Enflasyon yüzde 10-12 iken perakendeci yüzde 25 zam yaptı, tüketici de bunu görüyor" diyen Şahin, piyasadan ortalama yüzde 50 ucuza ürün sattıklarını dile getirdi. Şahin, "Bizdeki fiyatlar döviz gibidir. Mal çok olursa fiyatı düşer. Mal az olunca da makas daralır. Zaten piyasada bir ürünün spotu yoksa, o ürün satılmıyor demektir. Talep gören şeyin spotu olur" dye konuştu.
PEŞİN
ALIM GÜCÜ ARTTI KMG Pazarlama Hizmetleri Grubu şirketlerinden Retailing Institute'ün 'Perakendeci Alım Kanalları' raporuna göre, perakendecilerin yüzde 25'i ev temizlik ürünleri, kağıt ürünleri ve deterjan kategorilerinde spottan alım yapıyorlar. Retailing Institute Başkanı Renan Boduroğlu, spot satışlarındaki artışı şöyle yorumladı: "Ekonomideki canlanmayla beraber özellikle peşin satın alma gücü arttı. Dolayısıyla spot alımlarda daha düşük fiyatla almayı tercih ettiler. Spot alışverişlerinde özellikle kağıt ve deterjan kategorileri gibi dayanıklı ürünlerde büyük miktarda düşük fiyatta alıma başladılar. Şirketler ellerinde para biriktiği için daha rahat peşin alım yapabiliyorlar."