MİLYARIN üzerinde insanı ekran başında toplayan Dünya Kupası sonra erdi. Gözler şimdiden 2008 Pekin Olimpiyat Oyunları'na çevrildi. 100 milyar dolarlık spor malzemesi sektöründe Nike-Adidas çekişmesi de 2008 Pekin Olimpiyatları'na kaydı. Bu güne kadar ABD'li Nike, rakipleri Adidas, Reebok ve Puma'nın önünde yer aldı. Ama Adidas'ın sektörün diğer devlerinden Reebok'u satın almasıyla birlikte dengeler yeniden değişti. Özellikle Adidas, 2006 Almanya FIFA Dünya Kupası ile birlikte Nike ile aralarındaki farkı kapatmayı hedefliyor. Ürün bazında
dünya futbol pazarı 3 milyar dolarlık büyüklüğe sahip. Dünya spor malzemesi sektöründe cironun 50 milyar dolarlık kısmı ABD'den sağlanıyor. Nike ABD'de yüzde 39'luk paya sahip. Adidas ikinci sırada. Ancak Adidas, Afrika kökenli Amerikalılarca çok tutulan Reebok ile Amerika'daki payını artırmayı hedefliyor. Uzmanlar ise küresel yarışın hâlâ devam ettiğini ve asıl Çin'de piyasayı ele geçiren tarafın tüm dengeleri değiştireceğine dikkat çekiyor. Nike henüz küçük olan Çin spor malzemesi pazarın yüzde 30'unu ele geçirmiş durumda. Adidas ise yüzde 26 ile hemen ardından geliyor. Adidas'ın gelecek için en büyük güvencesi ise Yao Ming. NBA'nın Houston Rockets takımında oynayan Ming, Çin'e basketbolu sevdirdi. Ülkede 300 milyon kişi basketbol oynuyor. Ming'in malzeme sağlayıcısı ise Adidas'ın satın aldığı Reebok. Adidas yalnızca bu bağlantı üzerinden Çin'de her yıl 100 milyon dolarlık ürün satmayı planlıyor. Yapılan yorumlara göre Çin pazarını ele geçiren, sektördeki yerini sağlamlaştıracak. Bir diğer deyişle son söz Pekin de söylenecek.