kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

İş jetinde yüzde 400 büyüdük

Türk ekonomisinde büyüme, iş jeti pazarına da yansıdı. 2001 krizinden sonra sayıları 15'e kadar düşen iş jeti parkımız son dört yılda yüzde 400 büyüdü

Kriz sonrası iş jetlerini ellerinden çıkarmak zorunda kalan birçok şirket yeniden iş jeti aldı ve siparişler artıyor. Bugün Türk iş dünyasında hafif, küçük gövdeli jetlerden, geniş gövdeli uzun menzilli jetlere dek 60'a yakın çeşitli tip ve sınıfta uçak bulunuyor.

İŞ JETİ SAYISI 90'A YAKLAŞTI
Devlet kurumlarının sahip olduğu 30'a yakın uçakda eklendiğinde Türkiye'deki jet sayısı 90'a yaklaştı. Devletin çeşitli kurumlarının bünyesinde bulunan jetler içinde en büyüğü ve en pahalısı Başbakanlık, Cumhurbaşkanlığı ve Genelkurmay Başkanlığı'nın kullanımında olan üç adet Gulfstream IV. Özel şirketler ve iş adamlarının en çok tercih ettiği jet ise Amerikan Raytheon Aircraf Company ürünü Hawker serisi uçaklar. Çeşitli şirketlerin bünyesinde bugün 10 adet Hawker 800/850XP, üç adet Hawker 400 olmak üzere toplam 13 adet Raytheon imalatı jet bulunuyor. Türkiye'ye Raytheon'dan sonra en çok iş jeti satan şirket Kanadalı Bombardier. Hali hazırda Learjet 60 ve Challenger 604 modellerinden Türkiye'de beş adet bulunuyor. Son siparişlerle birlikte Bombardier jetlerinin sayısı 11'e ulaşacak. Geniş gövdeli uzun menzilli jetlerde ise Fransız Dassault şirketinin ağırlığı var. Türkiye'de büyük holdinglerin bünyesinde dört adet Falcon 2000, bir adet Falcon 900EX Easy ve bir adet de Falcon 900B olmak üzere toplam 6 Dassault üretimi jet bulunuyor. En pahalı iş jeti ise 36 milyon dolarlık fiyatıyla yine Dassault'a ait Falcon 900EX Easy.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kaliteli rötar ve zarar olur mu?   / 18-06-2006
 Körfezden uçuş mu olur?   / 11-06-2006
 Uzun mesafeli konforlar   / 04-06-2006
 Eleştiriyi becerebilmek   / 28-05-2006
 Ucuza uçmak riske girmez…   / 21-05-2006
 İki fuar çıktı meydana   / 14-05-2006
 THK Komutanı'nın ilgisine   / 07-05-2006
 İşte Amerikalıyla Avrupalının farkı   / 30-04-2006
 Pilot sorununa makul çözüm   / 23-04-2006
 Geleceğin uçakları sıkıntılı   / 16-04-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ÖNCEL ÖZİÇER
İntikaaammmm! Elde olmayan...
GÜNTAY ŞİMŞEK
İş jetinde yüzde 400 büyüdük
Türk ekonomisinde büyüme,...
KAZIM KANAT
Türk kadını teknede bile takar takıştırır
Tatil demek...
TURGAY NOYAN
Yarışlar ve dereceler
İtiraf edelim ki Vakko...
Yaşlanmaya yeni bir bakış
Yaşlanmaya yeni bir bakış
Amerika'da yapılan bir araştırma sigara içmemenin, kiloyu korumanın...
'Bakacak kimse yok diye çocuk yapmadık'
Ben, sevdiği adam hastane odalarında yaşam mücadelesi verirken hâlâ...
Gidip Himalayalar'da bir mağarada oturalım bari
Ferrari'sini Satan Türk Bilge Ersin Pamuksüzer, "Hayatımız işgal altında,"...
'Bu koleksiyonun modası geçmez'
İlk jean'ini 1972 yılında üreten Gas firmasının sahibi Claudio Grotto,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.