|
|
İşin ruhu kaçmak üzere mi?
The Guardian gazetesinde 7 Haziran günü yayınlanan bir makalede 2006 Dünya Kupası ile ilgili bazı finansal veriler de yer aldı. Önce rakamları sıralayalım: FIFA'nın sadece TV hakları geliri 1,5 milyar dolar, Dünya Kupası sponsorlukları geliri 877 milyon dolar. Yani bir aylık bir şölen (!) için toplam gelir: 2 milyar 377 milyon dolar... Öte yandan FIFA'nın geçen yılki toplam geliri: 706 milyon dolar. Bir aylık geliri yaklaşık 2.4 milyar dolar... Guardian'a göre durum kritik. İşin ruhu muhu kalmamış. Din iman para... FIFA yetkililerinin açıklamaları manidar: "Sınırsız kapitalizm karşısında bu oyunun değerlerini yeniden inşa etmeliyiz..." Pekiyi, 877 milyon doları ödeyen Hyundai, Gilette, VW Golf, CocaCola, McDonald's, Fuji Film, Master Card, Toshiba, Philips, Continental, Adidas, Budweiser, Avaya, Deutsche Telekom, Fly Emirates gibi resmi sponsorların ve Poweraid, Nike, Akbank, Algida, Puma gibi Dünya Kupası'nı fırsat bilip iletişim konseptlerini bu oyun üzerine kuran markalarının kilit mesajlarının odak noktası ne? Değerler değil mi? Bu işte bir tuhaflık yok mu sizce de?...
|