Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sabancı, hem Türkiye hem de kendi grupları için heyecan verici bir dönem yaşadıklarını belirterek, "İlk kez uzun vadeli plan yapıyoruz" dedi.
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, faaliyet gösterdikleri sektörlerin tümünde agresif büyüme içinde olduklarını söyledi. Akbank'ın büyümesinin sektörün üzerinde olduğunu, perakendecilikte ortak oldukları Carrefour'la birlikte üç yıl içinde iki kat büyüme hedefleri olduğunu belirten Sabancı, "Gururla söylüyorum Türkiye'deki üretim ortamı son derece verimli" dedi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı Cnbc Europe'da "Squawk Box Europe" programına katılarak soruları yanıtladı. Perakende ve bankacılık dışında varoldukları çimento sektörünün çok değer yaratan bir alan olduğunu söyleyen Sabancı, sektörler arasında sadece Çin rekabeti nedeniyle, tekstilin biraz kötü durumda olduğuna işaret etti.
EN HEYECANLI DÖNEM 28 yıldır iş dünyasının içinde olduğuna işaret eden Sabancı, "Son iki yıldır holdingin başkanı olarak şunu söylemeliyim ki, bu, en heyecan verici dönem. Henüz sadece başlangıçtayız, çünkü 2001 krizinin ardından Türkiye dört yıl gibi kısa bir süre zarfında ekonomik istikrara ulaştı" dedi. Sabancı "İş hayatımda ilk kez, uzun vadeli, 10 yıllık stratejik planlar yapıyor ve bunları uyguluyoruz. Hem Türkiye hem de kendi şirketim için heyecan verici bir dönem" diye konuştu. "Ekonomilerin büyürken ve yerel odaklı şirket yönetimlerin bazen şaşkınlığa düştüğüne ve tıkanma noktasına geldiğine" yönelik bir soruya ise Sabancı şu yanıtı verdi: "Doğru, ancak, biz yerel bir firma değiliz. Çimento, lastik gibi, faaliyetlerimizin çoğu ciddi bölgesel oyuncular. Küresel faaliyetlerimiz de var; dünyada bir numara olan bir lastik takviye işimiz var. ABD ve Güney Amerika'da operasyonlarımız var ve şimdi de Asya'ya gidiyoruz."