DOĞRU değerlendirme yapmak için sektörün aylık verilerine değil, dönemlere bakmak gerekiyor. Ocak-nisan 2006 döneminde hazır giyim ürünlerinin fiyatları yüzde 8.8 düştü. Aynı dönemde genel tüketici fiyatları artışı 4.46. Bu, gözden kaçırılmaması gereken bir durum. Öte yandan bu ayki artış, nisan ayında yeni sezon ürünlerinin piyasaya çıkmasının da etkisiyle oldu. Fiyatlar ilk üç ay gerilediği için bu artış bir sıçrama gibi gözüküyor. Son iki yılın verilerini aldığımız zaman nisan 2005-nisan 2006 döneminde tüketici fiyatları yüzde 8.83 artmış.
Aynı dönemde hazırgiyimdeki fiyatlar ise 1.84 gerilemiş. Son bir yıl içinde tüketici fiyatları gerileyen tek ürün grubu hazırgiyim. Nisanda hazır giyim, tüketici artışlarında önemli bir unsur olarak meydana çıkıyor. Ama son dönemde alışveriş azalmıştı, KDV düşünce alımlar arttı. Talepteki artış, fiyatları bir parça artırmış olabilir. Bunun sonucunda sınırlı bir alım etkisi de bu artışa neden olmuş olabilir.