kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Sıkıntılı günlere hazır mısınız?

Uçakla seyahat bu yaz daha sıkıntılı olacak gibi görünüyor. Uçaklar, zamanında iniş-kalkışta ciddi sıkıntı yaşayacak. Özel havayolları iç hat seferlerini yapmada daha fazla zorlanacaklar. Peki tüm bu bahsettiklerimize sebep olan nedenler neler? Kamuoyunun ne anlama geldiğini, kaide ve kural olarak neleri içerdiğini bilmediği 'slot' meselesi en önemli gündem maddesi olacak. Çünkü Türkiye'nin üç önemli meydanında vakitsiz başlatılan inşaat çalışmaları hava trafiğini ciddi anlamda sekteye uğratacak.

YAZIN BAKIM OLUR MU?
Atatürk Havalimanı, Adnan Menderes ve Antalya meydanlarında yaz sezonuna az bir süre kala başlatılan pist bakımı, taksi yolu, uçak park alanı gibi çalışmalar direkt olarak havalimanlarının saatlik uçak kapasitesini aşağı çekecek. Üç havalimanında, bakımlarının aynı anda ve yaz sezonun yaklaştığı bir dönemde 4 aylık bir süreyi kapsayacak şekilde başlatılmasına zamanlama olarak hangi sebeplerden ihtiyaç duyulduğuna ben cevap bulamadım. Kış sezonunu geçirip, yaz sezonunda bakım yapmak üzere yola çıkmanın nasıl bir esprisi olduğunu da çözemedim. İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nın saatlik kapasitesi 10 uçak. 5 gidiş 5 geliş. İzmir Hava Yolları (İHY), SunExpres ve Kıbrıs Türk Hava Yolları (KTHY) bu meydanı yoğun kullanmak üzere yola çıktılar. THY, Onur ve Atlasjet Havayolları zaten bu meydana seferler yapıyordu. Atlasjet ve Onur sefer sayısını artırmayı planlıyor. Peki bu uçaklar pistleri bakıma alınmış bir meydanın neresinden hizmet alacak? Antalya Havalimanı'nın kapasite saatte 30 uçaktı. Paralel pist yapıldı yine 30 uçak. Çünkü sadece pist yapmakla iş bitmiyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından konacak seyrü sefer cihazlarının yenilenmesi ve hava trafik kontrolörlerinin paralel pist işletme deneyimine sahiP olması gerekiyor. Bunlar olmayınca paralel pist mecburen diğer piste paralel olarak yatmak zorunda kalıyor. İstanbul'da Atatürk Havalimanı'nda sözde 3 pist var. Yeni yapılan pistin çeşitli sorunları olması sebebiyle trafiğe faydası yok. Geriye kalan iki pistte de durum pek iç acıcı değil. İstanbul'da akşamları lodos estiğinde tek pist, tek yön olarak kullanılabiliyor. Ataköy yönündeki pist kullanılmıyor. Ataköylüler rahat uykuya yatarken Sefaköy-Halkalı uçuş konisinde kalanlar gürültüyle yatıp-kalkıyorlar. Lodos yüzünden havalimanının bir saatteki 40 uçaklık kapasitesi yarıya düşüyor. Ve rötarlar, beklemeler başlıyor. Özetle; havalimanlarımızın alt yapısında ciddi eksikler var. Zamansız bakım çalışmaları da üzerine eklenince sıkıntılı günlere davetiye çıkarılıyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Pilot sorununa makul çözüm   / 23-04-2006
 Geleceğin uçakları sıkıntılı   / 16-04-2006
 En iyi uçak kabini...   / 09-04-2006
 Uçuşlar bedava olmuyor...   / 02-04-2006
 Airbus A300 ve A310'a elveda   / 26-03-2006
 THY'nin yeni hatları karlı mı?   / 12-03-2006
 Sıkıntılı günlere hazır mısınız?   / 05-03-2006
 Tatlıses ile uçağında röportaj   / 26-02-2006
 İlk ambulans jet geliyor   / 05-02-2006
 Rötar var bilgi veren yok   / 29-01-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Yeni vapurlar, oylamalar, İstanbul silueti ile...
REFİK DURBAŞ
Düşlerinde oyun var çocukların...
Hayat defterinin...
GÜNTAY ŞİMŞEK
İşte Amerikalıyla Avrupalının farkı
Türk havacılık...
'Yaşıyorum, her şeye rağmen...'
Mısır Çarşısı davası sanığı sosyolog Pınar Selek, 17 Mayıs'ta belki...
Kötü bir garsondu çok iyi oyuncu oldu
Tiyatro hayalleri suya düşünce evin ekmeğini kazanmak için uzun bir...
'55 senelik Halil'i gömdüm'
Bir dönem Türkiye'nin en çok konuşulan adamı olan Halil Bezmen, şimdi bambaşka...
Vefanın canlı anıtı
Hüsamettin Özkan, Ecevit'in gölgesi olduğu 11 yıl boyunca "sır küpü" diye...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.