kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
  » Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Minikler de alışverişte 'canavar'a dönüşüyor
Minikler de alışverişte 'canavar'a dönüşüyor
Çocukları kolay etkilemenin yolları
Tekerlekleri 360 derece dönüyor
Hamilelere ödüllü deodorant
adidas'tan yeni tasarımlar

Minikler de alışverişte 'canavar'a dönüşüyor

Çocukların alışveriş alışkanlıklarını mercek altına alan Medicat dergisi, araştırma şirketi AcNielsen'in yaptığı bir çalışmayı yayınladı. Buna göre; hangi yaşta olursa olsun çocuklar alışveriş yaparken bir 'alışveriş canavarı'na dönüşüyor.

Aile bireylerinin özellikle çocukların alışveriş sırasında nasıl davrandığı konusunda gözlem yapan araştırma şirketi ACNielsen, yediden yetmişe tüm çocukların alışveriş yaparken kendilerini kaybettiklerini söylüyor. Zamanla ebeveynlerinin alışveriş kararlarını etkilemeye başlayan çocuklar, çoğu zaman alışveriş sonunda çıkan yüklü faturların da sorumlusu oluyor. Ailelerinin verdiği cep harçlıklarıyla kendilerine göre bir bütçe oluşturan minikler, aslında bu ufak birikimlerle alışveriş dünyasına ilk adımlarını atmış oluyor. Uzmanlar, bu dönemde çocukların bilinçli birer tüketici olmayı öğrenebileceğini belirtiyor. Çocukların en çok bayramlarda harçlık aldığını anlatan uzmanlar, kızların erkeklerden daha tutumlu olduğunu söylüyor. 6-8 yaş arası çocukların 'alışveriş' dendiğinde akıllarına genellikle oyun alanlarının bulunduğu hipermarketler geliyor. Marketleri çocukların sosyalleştiği ve kendilerini özgür hissettikleri alanlar olarak tanımlayan uzmanlar, çocukların kendilerine ait ürünlerin satıldığı bir yerde, kendi paralarıyla alışveriş yapmayı düşlediklerini söylüyor.

KIZLAR PEMBE SEVER
Bu yaş grubunda daha çok çikolata, dondurma ve cips gibi ürünler tüketen minikler, yemek yemek için ise mutlaka fast food restaurantlarını tercih ediyor. Tabii ki her gittikleri mekanlarda oyun alanlarının olmasını da istiyorlar. Ebeveynler ise bu yaş grubundaki çocuklara sözlerini dinletebilseler de 10 yaşından itibaren çocuklara doğru alışveriş alışkanlıklarını öğretebilme konusunda problem yaşıyorlar. ACNielsen'in tarafından yapılan araştırmalar gösteriyor ki; kız ve erkek çocukların alışveriş alışkanlıkları arasında büyük farklar var. Dergi, boncuk ve tokalara ilgi duyan kızlar pembe ve sarı gibi canlı renkleri tercih ederken erkekler ise mavi, gri ve siyahı seviyor. Kızlar ve erkekler arasındaki farklardan bir diğer ise marka kullanımı. Kızlar marka konusunda küçük yaşlardan itibaren ebeveynlerine baskı uygulasa da erkekler uzun yıllar ebeveynlerini seçtiğin markaları kullanmayı kabul ediyor. Sevdikleri çizgi film kahramanlarına karşı oldukça duyarlı olan çocuklar, marketlere gittiklerinde ilk olarak bu karakterlerin standlarına koşuyor. Erken yaşlardan itibaren ağlayarak bir şeyleri elde etmeye alışan çocuklar bu hareketlerini, zamanla daha da artıyor. Aileler de bu baskılara dayanamayıp onların isteklerini yerine getiriyor.

BABA DAHA CÖMERT
Alışveriş sırasında anne ve babanın davranışları karşılaştırıldığında; babaların annelere göre çocukların isteklerini daha az reddettiği ve onlara daha çok para verdiği gözleniyor. Çocuklar da bir şey isteyeceklerinde direk babaya gidiyor. Çocukların ileri yaşlarda sağlıklı birer tüketici olması için uzmanlar, çocukların 'ebeveynlerinden para almadan', kendi harçlıkları kadar alışveriş yapmayı öğrenmesi gerektiğini söylüyor. Uzmanlar, çocukların böyle daha mutlu olduklarını ve kendilerini özel hissettiklerini belirtiyor.
DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Benim emeğime saygısızlık yaptı!
 Burcu'ya 9 aylık 'zorunlu' ayrılık
 Antalya yolunda cipiyle kaza yaptı
 Renklerin Dansı görücüye çıktı
 'Kadına yönelik şiddet' festivalde
 Oscarlı Crash yine çarpacak
 10 yılımı harcadılar ama artık özgürüm
 İştahsızlığın yeni çözümü
 Cedric'in maceraları
 Bebek doğmadan 'Hoşgeldin' partisi
 Pırlantalı mektuplar
 Partiler için PartiPaketi
 Yemek yerken Kickbox öğren
 Lego Ligi'nde final heyecanı
 Eşcinsel kovboy bu kez kazanova olacak!
 Filmini tanıtıyor
 Freeman'a ödül verildi
 'X-MEN' serisi final yapacak
 Bu kız çok marifetli!
RAHŞAN GÜLŞAN
Bir magazin krizini meğer ne çok özlemişiz
Beraberce...
HAKAN & UTKU
Dijitalleerr!!!
Bir reklam seyrettik, aklımız çıkıyordu.
Yazın üniversitelere girmeyin!
Yazın üniversitelere girmeyin!
Ameliyatlarınız için en son teknolojilerin kullanıldığı üniversite...
Biarritz yolcuları kalmasın!
Biarritz yolcuları kalmasın!
Fazla kiloları ile başları her daim dertte olan İstanbul'un...
Zorunlu estetik!
Zorunlu estetik!
Kurye-Net'in sahibi Haluk Berdan ile güzel eşi Deniz Hanım'ı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.