Temsa, Avrupa'da % 10 pazar payı elde etmek istiyor
SabancıTopluluğu şirketlerinden Temsa, otobüste geliştirdiği müşterinin isteğine bağlı üretim tarzı ile Avrupa'ya gerçekleştirdiği ihracatı katladı. 2001'de kendi markasıyla 196 adet otobüs ihraç eden Temsa, ihracatını 2005 yılında 602 adete çıkardı. 2001'de 23 milyon dolar olan ihracat geliri geçen yıl 131 milyon dolara çıkan şirketin, Avrupa otobüs pazarındaki payı yüzde 7'ye ulaştı. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, 2007 hedeflerinin bin 300 otobüs ihraç ederek, Avrupa otobüs pazarındaki pazar payını yüzde 10'un üzerine çıkarmak olduğunu söyledi. Temsa Adana tesislerinde üretilen 100 otobüsten 71'inin ihraç edildiğinin altını çizen Buldurgan, ana pazarlarının Avrupa olduğunu kaydetti. 2005 yılında bir önceki yıla göre Türkiye'nin otomotiv ihracatının yüzde 17 arttığını hatırlatan Buldurgan, Temsa'nın ihracatındaki artışın ise yüzde 45'lere ulaştığını belirtti. 2005 yılında Temsa'nın cirosunun 600 milyon dolar olduğunu ifade eden Buldurgan, 2010 hedeflerinin 1 milyar dolar ciroya ulaşmak olduğunu kaydetti. Temsa Otomotiv Direktörü Yusuf Soner ise 2001 yılında yaşanan ağır ekonomik krizin, Temsa'yı otobüste bir Türk markası haline getirdiğini anlattı. Soner, şöyle devam etti: "Şirketi ya kapatacaktık ya da dışa açılacaktık. Değişimi gerçekleştirdik. Bir Türk markası doğdu. Ders kitaplarında Türkiye'nin ananevi üretimleri olarak fındık, fıstık yazardı. Bu kitaplar yeniden yazılsa, ananevi ürün olarak otobüs yer alır."