kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Zamanında kaldırmak önemli

Özel hava yollarının iç hatlarda sadece bilet fiyatlarıyla rekabet etmemeleri, hizmet çeşitliliği ve kaliteyi de beraberinde düşünmeleri güzel bir gelişme. Atlasjet'in Türk Hava Yolları'nı gözüne kestirerek, 'Biz İkinciyiz' sloganıyla yola çıkması, ardından koltuk aralığını kast ederek 'Bizimkisi 77 cm' vurgusuyla iddialı olduğunu ortaya koyması Türk sivil havacılığı adına güzel gelişmeler. Fakat görünen o ki, ikincilik makamına aday çok. THY'yi gözünü kestirip pazarda büyümeyi amaçlayan hizmet ve ürün çeşitliliğiyle rakiplerinden bir adım önde olan sadece Atlasjet değil. Onur Air ve Pegasus da milli havayolunu iç hatlarda çeşitli açılardan örnek alıp, rakip olarak görüyor. Mesela Pegasus Hava Yolları, Boeing'ten sipariş ettiği 12 uçak için yaptığı törende Sabiha Gökçen Havalimanı'nı kullanmaları sebebiyle zamanında kalkış oranlarının yüzde 97 civarında olduğuna vurgu yaptı. Gerisini ben söyleyeyim. Geniş koltuklar içinde rötarlı uçmak mı iyidir, yoksa uçağın içinde sağa sola dönüp sıkıntı yaşamadan uçuşa geçmek mi? Hadi bunu Pegasus adına sloganlaştıralım. 'Bizimkisi 77 cm değil, ama zamanında kalkıyor.' Anlayacağınız, Atatürk Havalimanı yoğunluğundan kaçıp Sabiha Gökçen rahatlığında sefer yapmak Pegasus'a önemli bir avantaj sağlamış durumda. Zamanında kalkıp ve inen uçakların doluluk oranı da yüzde 70'ler seviyesine yaklaşmak üzere.

ONUR, ONURUNU KURTARDI
Hollanda tarafından 12 Mayıs 2005 tarihinde Onur Air uçaklarına gerekçesiz olarak konan ve 12 gün süren uçuş yasağı hakkında o tarihlerde üzerimize düşeni gereğinden fazlasıyla yapmış ve bunun haksız bir uygulama olduğuna dikkat çekmiştim. Merkezi İngiltere'de bulunan International Bureau Aviation (IBA) tarafından aylar süren detaylı inceleme sonrasında Hollanda'nın bu yasağının havacılık kuralları ve hukuksal davranış modellerine uymadığı ortaya çıktı. Yani boşuna yazıp çizmemişiz. Bu konuyu bilmeden yazıp çizen, bana da laf göndermeye çalışanlara duyurulur. Böyle bir sonuç ortaya çıkınca haklı olarak Onur Air, Hollanda'da yargıya başvurmuş. Onur Air bu davayla, itibarının iade edilmesi ve kendilerinden özür dilenmesini bekliyor. Yetmedi yine haklı olarak, 30 milyon euro civarında tazminat talebinde bulunmaları söz konusu. Bende haklı olarak Onur Air ve herhangi bir Türk şirketinin basit hatalar yüzünden yabancılara koz vermemesini istiyor, savunmak değil başarılarıyla övünmek istiyorum.

İŞADAMLARI KANATLANIYOR
Bu haftaki Yeni Para'da dergisinde iş adamlarımızın özel uçaklara olan ilgisi bir dosya olarak yer alıyor. Ekonomik krizlerle birlikte iş adamlarımızın özel jetlerini elden çıkardıklarını biliyorduk. Yeni Para'nın haberine göre vaziyeti düzelten iş adamlarımız yeniden kanatlanmaya başlamış. Demek ki havadan da bakıldığında ekonomi iyi yönde gidiyor. Ayrıca, iş adamlarımız sadece uçak almakla kalmıyor, kendi uçaklarını talep edenlere de saati 200 ile 5 bin 500 euro arasında değişen rakamlardan kiralıyorlar. Ve 36 şirket bu alanda faaliyet gösteriyormuş.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bölgesel uçak bilmecesi   / 18-12-2005
 Anlamsız yurtdışına çıkış yasağı   / 11-12-2005
 Zamanında kaldırmak önemli   / 04-12-2005
 Yalancı cennette 2 gün   / 27-11-2005
 Dubai'de koz paylaşımı   / 20-11-2005
 THY yeni ortak arıyor   / 13-11-2005
 İş dünyasına Atlantik hattı   / 06-11-2005
 Küpeliler ön koltuğa!   / 30-10-2005
 Türkiye ilgisi havaya çıktı   / 23-10-2005
 Hostesler yaşlanır mı?   / 16-10-2005
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Üsküdar ve havada yasak aşk
Kısa süre önce İstanbul...
TURGAY NOYAN
Denizlerde alt-üst kimlik tartışması
Fethiyeli Aglim...
Bangladeş yetimhaneleri-ne Türk modeli
Bangladeş yetimhaneleri-ne Türk modeli
Türk ve Bangladeşli gençler, kendi sivil toplum kuruluşları...
Terapistim yok koçum var
Terapistim yok koçum var
Son yılların gözde mesleği "koçluk" giderek yayılıyor. Elmas Genç ise...
Oğlumun intiharına saygı duyuyorum
Gazeteci Zülfikar Doğan, Almanya'da trenin altına atlayarak intihar...
Ölümünden beni sorumlu tuttular
Gazeteci Zülfikar Doğan'ın Güneş Gazetesi yazarı eşi Duransel Doğan:...
820 Ali işte, 134 Zeynep sokakta
İstanbul'da 19 bin çocuk kayıt yaptırdığı halde okula devam edemiyor.
Oğlanlar okula kızlar işe
İstanbul'da okula gitmeyen çocukların önemli bir kısmı zorunlu göçle...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.