|
|
|
|
|
|
'Reklam giyerek' cep harçlığı çıkarıyorlar
İstanbul'da 500'e yakın üniversiteli okulda, otobüste reklamlı tişörtlerle dolaşıyor. Öğrenciler, reklam işinden ayda 50 ila 100 YTL arasında kazanıyor.
Ocak ayından bu yana kozmetikten gıda sektörüne kadar 10'dan fazla firmanın 'reklamını giyen' öğrencilerin, şimdiden tişört koleksiyonları var. İstanbul'da bulunan 14 kampusta çeşitli bölümlerde öğrenim gören ve amatör ruhla profesyonel iş yapan gençler, giydikleri t-shirtler ile günde 7 YTL ile 13 YTL arasında para kazanıyor. Geçen yıl Kızılay için gerçekleştirilen kan kampanyasında gönüllü olarak 'reklam giyen' öğrenciler, sosyal bilinçlendirme projeleri ya da yardım vakıfları için ücretsiz olarak çalışıyor. Öğrenciler tek bir kuralı var. Asla sigara 'reklamı giymiyorlar'. Firmaların isteğine göre iki günlük ya da bir haftalık tanıtımlar yapan öğrenciler, aynı zamanda anket ve promosyon çalışmalarında da bulunuyor. İstanbul dışındaki öğrenciler ise ekibe katılmak için sıra bekliyor.
WC'DE BULDU... Öğrencilerin reklam giyerek para kazanabileceği fikri üç yıl önce, Koç Üniversitesi'nde öğrenim gören bir öğrencinin tuvalette dergi okurken aklına geliyor. Şamdan dergisinde mankenlerin tişört giyerek tanıtım yapmalarından esinlenen Koç Üniversitesi öğrencisi Deniz Oktar, onlarca firmaya "Ben üniversite öğrencisiyim. Bana sponsor olun, tişört giyerek okulda tanıtım yapayım" diye email gönderiyor. Firmalardan olumsuz tepki alanOktar, bu başarısız deneyimin ardından fikrini okuldaki arkadaşları ile paylaşıyor. Aynı zamanda www.reklamgiy.com isimli bir site kuran Oktar, böylece pek çok öğrenciye ulaşıyor. İlk etapta Koç ve İstanbul Üniversitesi öğrencileri ile başlayan proje daha sonra özellikle özel okullarda öğrenim gören öğrencilerin de katılmasıyla geniş bir öğrenci topluluğuna dönüşüyor. Uzun mücadelelerden sonra Ocak ayında 16 üniversitenin kampusunda profesyonel olarak çalışmaya başlıyor.
OKULU DONDURDU Projenin fikir babası Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi Deniz Oktar bu yıl ekibin daha verimli çalışması için okulunu dondurduğunu söylüyor. Sadece öğrencilerin katılabildiği bu çalışmanın bir zincir halinde büyümesi için çabaladığını belirten Oktar şöyle devam ediyor: "Amacım mezun olduktan sonra Reklam Giy projesinin yeni öğrenciler tarafından yürütülmesi ve daha çok kişiye ulaşması. Ben bu yıl öğrenimime ara verdim. Çalışmaları takip ediyorum. Çünkü bizlerin şirketlere karşı bir sorumluluğu var. Her gün tek tek kampusları gezip, tişörtlerin giyilip giyilmediğini kontrol ediyorum. Ayda birkaç iş aldığımız dönemlerde öğrenciler, devletin aylık verdiği burslardan daha çok para kazanıyorseviyor.
Seda ÇAKIR
|
|
|
|
|
|
|
|
|