kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Emre Akoz @ SABAH
Fax:
0212 354 36 19
 
Hacivat mısınız, Karagöz mü?
Nihayet şahane bir sözlük!
Hesabı kim verecek?

Hacivat mısınız, Karagöz mü?

Dün İstanbul Conrad Oteli'nde, pazarlama iletişimi dergisi MediaCat'in düzenlediği bir konferans yapıldı. Etkinliğin başlığı dahi ilginçti: ' Warketing'. Yani ' pazarlama' yerine ' savaşlama'.
Bu terim elbette boşuna ortaya atılmadı. Küresel bir 'ekonomi savaşı' sürmekte. Şirketler ve devletler daha fazla kazanmak, kârlarınırefah düzeylerini artırmak için mücadele ediyor.
Konferansta Guy Kawasaki ve ChinNing Chu gibi dünyaca ünlü pazarlama guruları konuşmalar yaptı. İşim olduğu için ben sadece Türkiye'nin en ünlü reklamcılarından Serdar Erener'in ' Türk Aklı' başlıklı konuşmasını izledim.
Erener çeşitli şirketlerin pazarlama, reklam, iletişim bölümlerinden gelen 550 kadar izleyiciye önce iki slayt gösterdi. Bunların birinde 'göz' diğerinde 'kulak' vardı. Ve sordu: ' Sizce iletişimde en önemli organımız hangisi: Göz mü, kulak mı?' Erener pazarlama iletişiminde en önemli organın kulak olduğunu düşünüyor ve bunu veciz bir biçimde şöyle ifade ediyor: " Türkler kulaklarıyla yaşar. " Ardından bir soru daha: 'Beyin mi, kalp mi?' (Beyinden kasıt mantık, akıl; kalpten kasıt ise elbette duygular.) Buradan hareketle vardığı sonuç ise şuydu: "Türkler kalpleriyle düşünür. " Bu tip sözler ilk bakışta insana ' yaratıcı reklamcının çarpıcı lafları' gibi gelebilir. Ama öyle değil: Nörologlar insanların " düşünme, hislenme, karar verme " süreçleri üzerinde çalışıyor. Vardıkları sonuçlar ilginç. Mesela eskiden ' Descartes'çı bir anlayışla " Duygular aklı karıştırır " diye düşünülürdü. Bunun yerini artık "Duygular akla yön verir" fikri alıyor.
Konferansa katılanlar en çok ' Karagöz-Hacivat' ayrımından hoşlandı. Karagözler yani ' geleneksel-bıyıklı' Türkler. Hacivatlar ise ' Batılı olmaya-görünmeye' çalışanlar. Erener en başarılı reklamların bu iki tipi kıvamında harmanlayanlar olduğunu söylüyor. Bir de tavsiyesi var: " İçinizdeki Karagöz'ü keşfedin. " Bunu elbette boşuna söylemedi. Çünkü konferansa katılanların tamamı Hacivatlardan oluşuyordu!

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Çözüm yeri Meclis   / 17-11-2005
 Fatih Terim önce işini düzgün yapsın   / 16-11-2005
 'Müslüman ateistler'   / 15-11-2005
 Biz inandık, siz de inanın   / 14-11-2005
 Abdürrahim'i unutturma çabası   / 11-11-2005
 Atatürk'ün unutulan fotoğrafı   / 10-11-2005
 Bizde de isyanlar çıkacak   / 09-11-2005
 Trafikteki beyaz yakalı kadınlar   / 08-11-2005
 Trafik hastalığına ilaç   / 07-11-2005
 Kıskançlığın özü nedir?   / 04-11-2005
EMRE AKÖZ
Hacivat mısınız, Karagöz mü?
Dün İstanbul Conrad...
MEHMET BARLAS
Elinde çekiç olan, her şeyi çivi olarak...
İLKER SARIER
Sepp Blatter AİHM'lik!
Türkiye-İsviçre...
MAHMUT ÖVÜR
Anadolu Ateşi dünyaya ne taşıyor?
Uçağımız Akdeniz'den...
SAVAŞ AY
Mehmet Ağar'ın yanlışlığı!..
Gazetenin en güzel, en...
HINCAL ULUÇ
Günah sadece yasalarda mı?..
Polis "Dur" işareti...
REHA MUHTAR
İstifa etmeyi düşünüyor musunuz Herr Blatter?
Bu yazıyı...
Bir forması eksikti
Bir forması eksikti
İsviçreliler çirkefliklerine FIFA'yı da alet etti. İsviçreli FIFA...
Artık sert çık Erzik!
Artık sert çık Erzik!
UEFA'nın 1. Asbaşkanı Şenes Erzik, FIFA'nın İsviçreli Başkanı...
Vekil koltukları özgün esermiş
Meclis Genel Kurulu'nun yenilenmesi sırasında Hazine'nin zarara...
Baykal'dan seçim pozu
CHP lideri Baykal, yarın başlayacak kurultaydan çok erken seçime...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu