kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Havada karizmalar çiziliyor

Hafta sonu Erzurum'da bir programa katılmak üzere, Cuma günü Türk Hava Yolları (THY) Erzurum uçağına kapağı attım. Uçağın içindeki insanlar rötara alıştırılmış olduğundan, birçoğu sürenin az olması için dua ediyordu. Rötardan habersiz, zamanında kalkacağı inancıyla uçağa bindikten yaklaşık 30 dakikalık bir gecikmeden sonra uçağımız havalandı. Aynı saatlerde Onur Air'in uçağında da 30 dakikalık gecikme vardı. Fakat bu gecikme önceden boardlar'da duyurulmuştu. Merakım şu; THY neden rötarını önceden kıymet verip yolcusuna bildirmiyor? Atatürk Havalimanı'nda iç hatlar ise gerçekten yoğun bir zaman dilimi yaşıyor. Terminal girişindeki iki kapı maalesef yeterli görünmüyor. İçerdeki güvenlikte oluşan kuyrukların yanısıra birde terminale girişteki kuyruğun anlamsız eklenmesine bir çare bulunması elzem. Görüldüğü üzere terminaldeki kuyruklar, THY ve özel havayollarının rötarları, hep teknik yetersizliğe dayanıyor. Hem THY hem özel havayolları back up (yedek uçak) istihdamını doğru düzgün yapmayınca rötarlarda kaçınılmaz oluyor. İç hatlarda ciddi bir yolcu talebi oluşmuşken maalesef havayolları karizmalarını çizdiriyorlar. Rötarlarda devreye sokulmak üzere yerde tutulan uçaklar, maalesef yedek parça uçağı gibi kullanılıyor. Çünkü sadece yedek uçakla sorun bitmiyor. Yedek parça, yedek motor bulundurulmasında havayollarının ciddi handikapları var. Bunların üzerine bakımlarında yoğunluk sebebiyle gerektiği gibi yapılmaması eklenince hem arıza oranı artıyor hem de rötarlı saatlerde rekorlar kırılıyor.

GÜVENLİĞE DİKKAT
Özellikle THY'nin bu duruma her havayolundan fazla önem göstermesi gerekiyor. Geç kalkan uçakta insanların sıcaktan bunalması, yedek güç kaynaklarının verimli kullanılmaması sebebiyle artan maliyetler de cabası. Ayrıca yine THY'de yoğun uçuşlar sebebiyle bunalan pilot ve hosteslerin durumunu da dikkate aldığımızda uçuş güvenliği gelip karşımıza dikiliyor. Uçuş güvenliği denince akan suların durması gerekirken, tam tersi durum söz konusu. Yazın yoğunluğunun atlatılabilmesi için kabin ekibinden her türlü fedakarlık beklenmesi, uçakların teknik bakımında işlerin süratle çözümünün talep edilmesi de gelip uçuş güvenliği noktasına takılıyor. Lütfen yazın bu yoğun günlerinde uçuş güvenliğini gündemin birinci maddesi yapalım.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Hostesler yaşlanır mı?   / 16-10-2005
 Uçmanın keyfini çıkarın   / 09-10-2005
 'Ayol her şeyden şikayet etmeyin!'   / 02-10-2005
 Uçak yolculuğu kabusu   / 25-09-2005
 Slot çorbası   / 18-09-2005
 Havada kapışma günlerine doğru   / 11-09-2005
 Havaalanı hastane olur mu?   / 04-09-2005
 THY'nin imajı   / 28-08-2005
 Havalılar ve havacılar   / 21-08-2005
 Havada karizmalar çiziliyor   / 14-08-2005
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Deniz subayının izinde
Biz denizciler için şanslı bir...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Türkiye ilgisi havaya çıktı
Son iki ayda, dünyanın iki...
Bush ilgimi çekmiyor Clinton ise karizmatik
Yaşam koçu. Hayatın anlamını bulmanıza yardım eden konferansçı.
Menopozun ilacı bol yürüyüş yoğurt ve güneş
Menopoz bilinçlendirme kampanyası için gönüllü çalışan Derya Baykal...
Afet kültürümüz yok
"Tsunamide Sörf Olmaz" kitabının yazarı Şükrü Ersoy afet kültürüne sahip...
Acta est fabula (*) (oyun bitti)
Sevenlerinin kendilerini alıştırmaları gerek. Asteriks uzun bir aradan sonra...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.