kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bu düğünün iletişim hedefi neydi?
Bu üç yıldız yeniden doğmalı
Düşük bütçe ile de büyük iş yapılabilir
'Vuslat vuku bulursa' mesele yok
Gaziantep eki çok iyi geldi

Bu düğünün iletişim hedefi neydi?

Herkes düğünden söz ediyor. Biz de edelim. İşin bizi ilgilendiren yanı tabii ki iletişim boyutu. Yani hayatın ta kendisi.
'Görünen köy kılavuz istemez' diye bir halk deyişi vardır. Bazı iletişim olaylarına 'cuk' diye oturur.
Örneğin Bush Türkiye'ye gelse, suyla çalışan bir otomobil piyasaya çıksa ya da bayanın biri Çankaya'da Köşk'ün önünde soyunsa, bunun haber olması için çaba harcamaya gerek yoktur. Tersine haberin kontrolü için çaba harcamak gerekir. Ne adına kontrol? Kişi, ürün ya da hizmetin algılanmasının zarar görmemesi için kontrol...
Bu söylediklerimiz Yamani Ailesi'nin düğününe tam uyuyor sanki. Hiç reklam yapmadan, hiçbir profesyonel PR uygulaması içine girmeden haber olma şansı olan her olay gibi burada da mevcut iletişim fırsatı kendi yolunu izledi. İyi mi oldu? Biz ona bakalım...
Bazı ürün ve hizmetler kendi iletişimlerini doğal olarak yapar. Bu düğün gibi. Konu o kadar ilgi çekici ki, özel iletişim çabasına hiç gerek yok. "Haberimiz çıksın da, nasıl çıkarsa çıksın" diye bakanlar için bu durum, bulunmaz nimettir.
Oysa soruyu şöyle sormakta yarar vardı: Yamani Ailesi bu düğünle ilgili böyle bir algı mı yaratmak istedi? Yani, milyonlarca dolar nasıl savrulur? Özel yatlar, misafir taşıyan 'privat-jet'ler nasıl vızır vızır çalışır? Aslında tevazu dini olan İslam inancına bağlı olduğu iddia edilen bir düğün nasıl şatafat ve tantana dolu bir şekilde ayyuka çıkarılır? Kolay kazanılmış gibi görünen paralar nasıl kolay harcanır? İslami değerler, nerelerde saptırılabilir; nasıl dejenere edilir?
Bunlar mıydı, Yamani Ailesi'nin yaymak istediği kilit mesajlar? Emin değilim. Eğer bunlar değildi ise, işte 'biz nasılsa haber oluruz' diye işin ucunu bırakmamak, iletişim hedefini doğru saptamak, pek bir günahları olmadığını sandığım gelinle damadı, magazin basınına yem etmemek ve yukarıdaki olumsuz algılamaları engellemek adına, bu düğünün iletişimini de adam gibi yönetmek gerekirdi.
Ya da ben yanılıyorum. Hedef yukarıdaki olumsuz mesajları iletmekti ve bu alanda çok başarılı olundu. Ne dersiniz?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Aktüel'den çıkaracak çok ders var   / 31-07-2005
 Ebru Gündeş'in danışmanı benim de danışmanımdı   / 24-07-2005
 Hangisi haklı; Roche mu, Bosch mu?   / 17-07-2005
 Şaka gibi ama, değil   / 10-07-2005
 Yakında kimse izlemeyecek   / 03-07-2005
 Bush'a da barış ödülü yakışır   / 26-06-2005
 Aygün yine numarasını yaptı   / 19-06-2005
 Kendimiz pişirip kendimiz yememeliyiz   / 12-06-2005
 Yazık ki, ne yazık...   / 05-06-2005
 İletişim kaosu nasıl yaratılır...   / 29-05-2005
ALİ SAYDAM
Bu düğünün iletişim hedefi neydi?
Herkes düğünden söz...
Masalın izleri...
Eski Suudi petrol bakanı Zeki Ahmet Yamani'nin kızının düğünü için...
Türkan Sabancı'nın Caddebostan hayali
Mütevazılığıyla dikkat çeken Sabancı, Caddebostan Plajı'nda denize...
Sungar'ın istifasının perde arkası
Sungar'ın istifasının perde arkası
AB Genel Sekreteri Murat Sungar'ın görevden ayrılmasının esas...
Şehitler gözyaşlarıyla...
Şehitler gözyaşlarıyla...
Hakkari'nin, Şemdinli ilçesinde teröristlerce konulan bombanın...
IMKB
E: 29.945 D:% -0,59
DOLAR
S: 1,311 D:% -0,266
EURO
S: 1,619 D:% -0,216
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu