Türkiye'ningözbebeği Erdemir özelleştirmesinde sadece 3 milyar dolar gibi bir rakam telaffuz ediliyor... Oysa, Adidas, sektördeki rakiplerinden, son dönemlerin zorda şirketi Reebok'ı 3.8 milyar dolara alıyor... Hedef, Nike'ın liderliğine son vermek.
Reebok'ı 3.8 milyar $'a alan Adidas, Nike'ın ensesinde...
Adidas, sektördeki en büyük rakibi olan Reebok'ı 3.8 milyar dolara alacağını duyurdu. Şirket böylece lider Nike ile arasındaki farkı da kapatmayı hedefliyor.
Spor malzemeleri dünyası hareketlendi. Sektörün ikinci büyük şirketi Alman Adidas- Salomon, en büyük rakiplerinden ABD'li Reebok International'ı 3.8 milyar dolara satın alacağını duyurdu. Gelen bilgilere göre Adidas, Reebok'ın her bir hissesi için nakit 59 dolar ödeyecek. Şirket bu alışverişle birlikte ABD spor malzemeleri pazarının yüzde 20'sini kontrol altına almayı planlıyor. Adidas böylece sektörün lideri durumundaki ABD'li Nike'a biraz daha yaklaşmış olacak. Adidas'ın hamlesi, sektörde daha alt sıralarda olan Puma'nın büyüme planlarına verilen bir karşılık olarak da değerlendiriliyor. Puma, geçen hafta yaptığı açıklamada, bazı küçük spor malzemesi üreticilerini satın alarak ve yeni pazarlara girerek sektördeki payını artıracağını bildirmişti.
YA HESAP TUTMAZSA? Adidas'ın, Reebok'ı satın alacağı haberinin duyulması üzerine şirket hisseleri yüzde 5.5'lik bir sıçrama yaparak 156 Euro seviyesine çıktı. Yatırımcıların Adidas hisselerine yönelmesinde en büyük etkinin şirketin bugüne kadar çok etkili olamadığı ABD piyasasında artık söz sahibi olma ihtimali geliyor. Reebok özellikle Amerikan futbol (NFL) ve basketbol liglerinde (NBA) en çok tercih edilen markalarının başında geliyor. Yapılan hesaplara göre Adidas ve Reebok birlikte ABD piyasasının yüzde 20'sini kontrol edecek. Ve birleşmenin ardında toplam 9 milyar dolarlık bir ciroya ulaşacak. Sektörün lideri Nike ise ABD spor malzemeleri piyasasının yüzde 30'unu elinde bulunduruyor. Şirketin yıllık cirosu ise 13.7 milyar dolar. Ancak bu şirket alımının pek başarılı olmayacağını savunanlar da var. Bazı uzmanlar yapılacak alışverişin yalnızca ABD piyasasında sinerji yaratacağı için Adidas'a global rekabet ortamında fazla bir şey kazandırmayacağı görüşünde. Diğer eleştirilere göre ise Adidas birleşmeden sonraki dört yıl boyunca her yıl ortalama 125 milyon Euro tasarruf yapmayı düşünüyor. Ancak şirket bunu işçi çıkarmadan yapması gerekiyor. Bunun nasıl olacağı ise uzmanlar tarafından pek anlaşılmış değil. Birleşmenin mimarı Adidas Başkanı Herbert Hainer ise gelecekten çok umutlu. Hainer yaptığı açıklamada, "Sektörün bugüne kadar hiç görmediği ölçüde büyük bir hakimiyete sahip olacağız. Reebok, NFL ve NBA'de çok güçlü bir marka. Adidas da FIFA Dünya Kupası, Şampiyonlar Ligi ve Olimpiyatlar'da önemli bir marka. Birlikte büyük bir güç oluşturacağız" dedi.