kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
  » Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Reklam veren firmaları sorumluluğa çağıracağız
Bir gün sizin de RTÜK'e ihtiyacınız olabilir!
İşporta mantığıyla program yapılıyor!
En Büyük Zevkim Yemek!
O yayınlar mazoşistikti!
Reklam veren firmaları sorumluluğa çağıracağız
Bu görevin manevi tatmini var

Reklam veren firmaları sorumluluğa çağıracağız

BBG Evi türü yarışmalarla ilgili sert çıkışlar yaptığınız dönemde bir TV yöneticisi, 'Alo RTÜK hattına gelen 700 telefon, 70 milyonluk ülkede yüz binde biri temsil eden, istatistiki olarak hiçbir şey ifade etmeyen bir rakamdır' demişti. Ne diyorsunuz? İstatistik biliminde değerlendirmelere baktığınız zaman, önemli olan rakamların büyüklüğü değil; neyi, kimi, nasıl temsil ettiğidir. O zaman ben de derim ki; iki bin küsur ölçüm cihazıyla siz de 'milyonları temsil ediyoruz' diyorsunuz. İki bin cihaz içinde 700 kişi sizi izliyorsa, o günün galibi oluyorsunuz! Yani bunlara bakmamak lazım.

* İş kısır döngü halinde.. Bahsettiğimiz bu yayınları izleyen de çok. Bu noktada biraz da reklam verenler mi sahipleniyor bu programları? Bugün toplumda rahatsızlık duyulan programlara bir reklam verenin, 'Ben bunlara reklam vermiyorum' demesi bir denetim mekanizmasıdır, bu yapılmalıdır. Şu anki AGB reyting ölçümleriyle izleyici eğilimleri değil, tüketici eğilimleri belirleniyor! Dolayısıyla tüketici eğilimlerine dayanarak Türkiye'de televizyonculuğun haritası çıkarılıyor. Reklam veren 'Ben bu ürünümü hangi saatte, kim ne kadar çok izliyorsa oraya yerleştireyim' diyor. Onun derdi orada tüketicinin alışkanlığı... Ama beni tüketici eğilimleri ilgilendirmiyor! İzleyicinin hangi dürtülerle neyi seyrettiği önemli bizim için. Reklam ajansları, reklam verenler ve TV kuruluşları arasında bir saadet üçgeni bu! Yakında Reklam Verenler Derneği'ni ziyaret edeceğiz.

* 'Bu programlara reklam vermeyin' mi diyeceksiniz? Bu noktada bizim müdahalemiz söz konusu olamaz ama sorumluluk almaya çağıracağız. 'Elinizde güçlü bir silah var, yayıncı kuruluşlar üzerinde etkili olabilirsiniz' diyeceğiz.

* Dürüst olun, nasıl bir cevap bekliyorsunuz? Açıkçası, bilemiyorum. Ama bu girişimi hayata geçirmemiz en azından bizim görevimiz...
DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Kendimi oyuncuyum diye tanıtmayacağım
 Action Man ajanları buluştu
 Tahta oturdu taç taktı
 Çocuğunuzun eğilimine göre bir kamp seçin
 Saatli bombalar!
 Hem mutlu hem de başarılı olacaksınız
RAHŞAN GÜLŞAN
İki kez LPG yaptırdım farkı hemen fark...
HAKAN & UTKU
Kayıtdışı
* "Abi bi dakika şimdi bu adamlar AB'ye karşı...
AYŞE TÜTER
Kestaneli bulgur pilavı
Soğanı tereyağı ile soteleyin.
Yazın açıkta satılan besinler enfeksiyonların en büyük nedeni
Yazın açıkta satılan besinler enfeksiyonların en büyük nedeni
Sıcaklığın artması, elektrik kesintisi, açıkta satılan yiyecekler...
Rüyada salon boştu gerçeğinde yer yoktu
Rüyada salon boştu gerçeğinde yer yoktu
Günlerdir merakla beklenen Özcan Deniz ve Leman Sam konseri önceki...
Çevre kirliliğine defileli protesto
Çevre kirliliğine defileli protesto
Tasarı Moda Tekstil Kursları, Dünya Çevre Günü etkinlikleri...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.