Krizde bulunan Yunan turizm sektörü, "Neyse ki Türkiye'de turizm patlaması var. Böylece Türkiye'de yer bulamayan turistler bize gelebilecek" diyor.
Bir zamanlar turizmde büyük patlamaların yaşandığı Yunanistan; şimdilerde Türkiye'deki yabancı turist akınından yararlanmaya çalışıyor. Krizde bulunan Yunan turizm sektörü "Neyse ki Türkiye'de turizm patlaması oluyor.Böylece Türkiye'ye sığmayan turistler Yunanistan'a da gelebilecek" şeklinde düşünmeye başladı. Yunan turizm otoritelerine göre bu yaz aylarında Türkiye'ye 20 milyona yakın yabancı turistin gelmesi beklenirken; Yunanistan önceki yıl yakaladığı 10 milyon turistin sayısında azalma olacağından endişe duyuyor. Geçen yıl Atina'da düzenlenen Olimpiyat oyunları süresinde de beklediği olağanüstü turist sayısını tutturamayan Yunanistan, bu yıl ümitlerini Türkiye'ye ile yapacağı turizm işbirliğine bağladı.
ARTIKLARA MUHTAÇ OLDU Yunan Eleftherotypia gazetesi ise Yunan turist acentalarının , bu yıl Türkiye'yi ziyaret etmek isteyen yabancı turistlerin sayıca fazla olmasından Türkiye'ye sığmayacaklarını ümit ederek Türkiye'deki "turist artıklarına muhtaç kaldığını" yazdı. Yunanistan'ın turist kaybına neden olan başka bir unsur da, Türkiye'de turizm sektöründe kaydedilen patlamalardan kaynaklanıyor. Türkiye'nin yabancı turistlere yönelik "seyahat paketlerinin" daha "makul" olması; yani bir deyişle Yunanistan'ın turistlere verdiği pansiyon, otel, yemek, tarihi eser, eğlence gibi hizmetlerin , aynı güneşi ve denizi paylaşan Türkiye'de artık çok daha kaliteli ve çok daha ucuza mal olması "dar gelirli" olmaya yüz tutan Avrupalıların Yunanistan ve hatta İspanya- yerine Türkiye'ye akın etmesine neden oluyor. Yunanistan'ın gemicilikten sonra ikinci milli zenginliğini oluşturan Turizm sektöründeki bu "sektesi" Yunan Turizm bakanı Dimitris Avramopoulos'un Türk meslektaşlarıyla "acilen" temasa geçmesini zorunlu kıldı. Avramopulos, Yunan medyasına yaptığı açıklamalarında Türkiye ile Yunanistan arasındaki turizm işbirliğinin yararlarına değiniyor ve bölgeye gelecek yabancı turistlerin hem Türkiye hem de Yunanistan'ı ziyaret etmelerini sağlamakla her iki ülkenin de kar edeceğinin altını çiziyor.
KAMPANYA BAŞLATILDI Ancak Yunanistan'daki aşırı pahalılığın önüne geçilmesindeki güçlüklerin de bilincinde olan Avramopulos, deneyimli Yunan tur operatörlerini de şaşırtacak öncülüklerde de bulunuyor. Avramopulos, Yunanistan'ın en güzel manzaralı fotoğraflarıyla dolu olan bir dosyayı ABD'nin sinema fabrikası Hollywood'a götürerek " gelin filmlerinizi Yunanistan'da çekin" kampanyası başlattı.Yaklaşık 3 yıldan bu yana düşüşte olan Yunan turizminin belini ne derece düzelteceği bu yaz aylarında açıklığa kavuşması beklenirken; Turgut Özal'ın başbakanlık dönemlerinde "Yunanistan'ın yalnız Rodos adasındaki bir milyon kapasiteli otellerin tüm Türkiye'deki otel kapasitesiyle eşit olmasından" duyduğu endişenin, son 20 yıl içinde giderilmiş olduğu gözleniyor.